Tuesday, December 06, 2011

Ingen stor affär...

Hatten av för våra spårvagnschaufförer. Jag måste bara säga det. Det mesta går runt i mitt huvud av alla signaler, symboler, knappar, växlar, hastighetsbestämmelser och hjulaxlar. Tyckte man körkortspärmen för bil var tung är denna tyngre. Inatt fick jag jaga av obehöriga passagerare från övningsvagnen och hur mycket jag än gastade att de skulle kliva av eftersom det bara var en övningsvagn var det ingen som lyssnade. Då körde jag sammanlagt tio minuter igår. Hur jag ska drömma inatt när jag kört i över en timme idag känns lite skrämmande att tänka på. Men att köra sen... är så roligt. Igår, dag ett, var jag såklart den i gruppen som fick passera korsvägens alla kringelikrokar. Det gick rätt okej och jag körde inte över någon. Idag gick turen genom hela stan, dock med smärre missöden som bakåtrull, strömavbrott, växlar och signaler som inte ville som jag, men vi kom fram och tillbaka hela vägen, och min handledare sa att han kanske kunde nöja sig med en årsranson valium för min övningskörning.

Dock har jag åter fallit offer för det där med smeknamn, och nu har det nästan kommit ett steg för långt tror jag. För jo, jag har plockat fram min IFK-halsduk igen, och jo, jag råkade ha min ifk-hoodie under gårdagen eftersom den är mörkblå och jag tänkte smälta in lite innan uniformen kommit. Mitt nya smeknamn bland chaffisgubbarna har således blivit Blåvitt. Nu till det jag finner en smula komiskt: mitt "vanliga" smeknamn, Ica, har nu blivit Blåvitt på jobbet. Nu när jag då står för både kedjor som Maxi och Coop undrar jag när jag ska börja leva upp till namnet Hemköp, eller varför inte Willys? Och på detta undrar jag när de två förstnämnda kedjorna ska börja sponsra mig efter all gratisreklam jag bjuder på, även om just termen Blåvitt för Konsum numera är lite förlegat.

Men, på det stora hela får jag väl helt enkelt acceptera att jag får namn efter mataffärer, men vad som ska krävas för att förtjäna smeknamnet Willys vill jag inte ens tänka på...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home