Sunday, December 19, 2010

Lista i väntan på EM-final

I brist på motivation och sysselsättning kör jag nu på en liten lista. Detta till Ensam hemma 3, för att jag inte ska missa handbollsfinalen.

1. Hur gammal är du om fem år? 33,5. När hände det?
2. Vem var den sista du träffade? Ida
3. Hur lång är du? 168 centimeter
4. Vilken var den senaste film du sett? Tja, nu ser jag ju på Ensam Hemma. Igår gluttade jag på Jägarna, men sista hela filmen jag såg var nog Narnia igår... Den med Prins Caspian.
5. Vem ringde du senast? Eh... Bror tror jag.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Typ "Naaaw, sötnos. Film tack" och det var till bror. Han var dock inte mottagaren av varken "naaaw" eller "sötnos" utan det var bilden på gudsonen Ture som klär granen.
7. Vad är dagens planer? Handbollsfinal och dra sig ner till affären... Får inte överanstränga sig på söndagen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på till vem, och vilket ärende. Men jag är nog sms:ig främst
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De var gifta.
10. När såg du senast din mamma? Eh... Tja, när var det? I november tror jag faktiskt. När jag fick åka med Annapanna en snabbvisit i Småland.

11. Vilken ögonfärg har du? Ljusblå
12. När vaknade du idag? Beror på vilken av gångerna, 4.38, 8.46 eller 10.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, under ett tåg. Hade vit munktröja på mig och blev utskälld av en stationsvärd för jag låg och kröp på spåret, men kattlivet räddades och han bor nu hos en kompis kompis och heter Smartie, fast jag som upphittare döpte honom till Franz.
14. Vilken är din favoritplats? Beror helt på. Kan vara i en kompis soffa, i Australien, i min egen säng, på hästryggen, på en fotbollsplan, stranden....
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus! Stillastående tåg.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte här i alla fall...
17. Vad skrämde dig som barn? Skorpan som bodde i vår källare och glassbilen.
18. Vem fick dig att skratta senast? Ida, eller kanske Caros. Det var dem jag pratade med sist iaf, och det brukar innebära skratt.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej gud nej. Min första skiva med Trance dance fick jag som femåring på vinyl. Ägde även Orups Stockholm, Michael Jacksons Bad, och Army of lovers.. Obsession tror jag den hette... bland annat.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, och överhettad.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Jag med mitt härjande om nätterna skulle inte våga annat... Dessutom skulle jag frysa.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Sex stycken... Men sover bara på 1,5.
23. Hur många landskap har du bott i? I Sverige blir det fyra: Småland, Skåne, Sörmland och Västra Götaland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Kan väl möjligtvis ha hänt
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor! Är strumpfetich, och äger xx antal strumpor, dock inga enfärgade.
26. Är du social? Ja, eller desperat efter sällskap, men även galen om jag inte får vara själv rätt ofta.
27. Vilken är din favoritglass? polka, melon och blåbär.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en lägenhet. Resa. Shoppa. Spara. En miljon räcker långt i mina ögon.
29. Tycker du om kinamat? Ja, den som finns i Kina. Den här är mest flottig och friterad.
30. Tycker du om kaffe? Hell no!


31. Vad dricker du till frukost? Tja, jag äter ju gröt med mjölk till så det får väl bli mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Ja, vänster. Axeln har sabbat möjligheten till sovande på höger.
33. Kan du spela poker? Jepp, men inte särskilt bra.
34. Tycker du om att mysa? Beror på mysobjektet.
35. Är du en beroendemänniska? Hm, bra fråga. På ett sätt ja, på ett annat nej.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det kan jag inte påstå.
37. Vill du ha barn? Njaaaeee. Det vet i fan. Omgivningen har fina sådana. Det räcker.
38. Kan du några andra språk än svenska? Är ju en fena på engelska och på tysk grammatik (finn ett fel)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, helt jäkla otroligt med tanke på alla mina eskapader har jag aldrig gjort det.
40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på syfte och temperatur. I Sverige är havet snuskigt kallt.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och choklad antagligen. Har märkt att jag är en presenthandlare med.
42. Äger du dyra smycken? Nej. Men jävligt värdefulla.
43. Har du någon gång somnat på bio? Nej, men jag minns hur Annapanna snarkade till Mannen som kunde tala med hästar.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Pepparkaksdeg! Yaay!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Ah! Jag känner ju bara roliga människor. Mike, Johanna, Anna... allt beror på eget flamsstate =)
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett? Hm... Ett fint J i tummen som jag ådrog mig när jag skar gurka åt marsvinet Norpan med en sprillans ny brödkniv. Brors kommentar: Du blodar ju ner skärbrädan!!
47. Vad har du för ringsignal? Pink- Raise your glass... Såklart =)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? De som har varit i källaren hemma i barndomshemmet vet att där ligger nog det mesta från svunna tider.
49. Flirtar du mycket? Näe, jag är aflörtuell.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen sådan, för jag tror jag är så himla hemlig.

51. Kan du byta olja på bilen? Antagligen. Om den sen hamnar på rätt ställe? Svårt att svara på.
52. Har du fått fortkörningsböter? Hehe, nope, jag flyr ju bara från polisen.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Hm, har hållt på med samma så länge nu ju. Mörkrädd kanske?
54. Läser du dagstidningen? Ja, men på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope, snobbfasoner ;)
56. Dansar du i bilen? Kan man låta bli?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Eh... Har nåt inställt jag lyssnar på när jag kokar gröt... Spöa Spolander är med.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Hehe, hemligt.
59. När var du i kyrkan senast? Tja, inte så längesen. När Fjant sjöng nån gång innan jag flyttade. Nej... vänta... Alexanders dop i somras!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home