Friday, October 29, 2010

Söderut för spa

Veckan har väl i stort sett regnat bort. Nu är det fredag och jag var till en början väldigt obokad och ledig. Både gårdagens och dagens kurs har höstlov eller nåt. Med andra ord tyckte jag att det var hög tid att göra nåt ordentligt.

Så, min damer och herrar. Om en halvtimme beger jag mig mot Skåne på spa. Eller ja, spa kanske är lite att ta i. I planeringen blev det en felstavning med nydyschad och dyduschad plus att det finns en ångbastu på stället. Dydusch samt ångbastu=spa. Egentligen ska jag åka ner och ha en ledig helg. Helt ledig. Datorn får stanna hemma och antagligen lär jag inte ha någon täckning på mobilen heller, men det märker man ju. Jag ska ner och besöka en nära vän som bor på landet med hästar, hund, kattunge och minigris. Ja, hon har väl en man nånstans i krokarna med. Så jag ska åka ner och galoppera över fält, burra ner näsan i kattungepäls, värma fötterna på varm hund och njuta av att det finns skooooog och natur omkring mig. Självklart ska jag även testa på ångbastun, medan dyduschen antagligen får vänta till nästa gång.

Jag får ett eget krypin med säng, tv och dvd så det lär ju inte gå någon nöd på mig (dit lär jag också försöka kidnappa husets hund så jag slipper sova ensam med mörka skogen som granne). På det stora hela ska det bli riktigt riktigt nice. Nu får man bara hoppas att axeln beter sig som en normal kroppsdel. Värken i munnen får gärna tagga ner lite också, för nu är det sista dagarna i frihet. På måndag kommer min übersexiga bettskena och är det slut på gnisslandet, och förhoppningsvis får jag då behålla mina framtänder i någotsånär vettigt skick.

Men nu. Dags för skåneland och spa... eller slavarbete med snortidiga morgonpromenader och mockning av massa boxar samt lagning av staket. Gud vad synd att axeln nog sätter stopp för de två sistnämnda. Verkligen synd.

4 Comments:

Anonymous Hedvig said...

En sådan där dydusch kanske du själv skulle kunna installera hemma för och tjäna lite extra pengar.Jag hade lätt testat :-)

10:39 PM  
Blogger Ica said...

Hmm. Där sa du nåt. Undra hur jag ska få igång den bara... kanske jag också o skaffa en egen lägenhet också innan =)

7:35 PM  
Blogger Nanna said...

Det låter otroligt härligt tycker jag! Nära vän, gosiga djur och landet... ha det så otroligt mysigt!!!

10:06 AM  
Blogger Ica said...

Tack Nanna. Tyvärr är jag ju så dålig på att uppdatera bloggen just nu att det var förra fredagen jag åkte. Så jag är hemma igen. Men mysigt hade jag =)

8:28 PM  

Post a Comment

<< Home