Monday, February 22, 2010

Wannabe sandpapper

Tänk er att bada i alsolsprit. Tänk er att sedan inte få smörja in er. Underbar känsla va? Det är min känsla just nu. Det är ju i princip också vad jag har gjort. Tvålat in hela mig, två gånger och sedan på med rena kläder utan att smörjas in emellan. Jag känner mig som ett levande sandpapper. Denna procedur genomfördes redan igår också, men då skulle det inte bara dubbelduschas i alsolsprit, utan även löddra in skallen i spritdoft två gånger. Med andra ord kände jag mig som ett sandpapper redan igårkväll när jag hoppade i min rena pyjamas, rena tofflor och till en renbäddad säng. Kände mig på det stora hela mycket ren. Eller som ett rent sandpapper vill säga.

På detta alkoholbad är jag dessutom snorhungrig. Alkohol på tom mage, ajaj. Fastan satte in igårkväll och nu går jag runt lite i min egen dimma och längtar efter frukost. Jag är inte byggd att hoppa över dagens viktigaste mål.

Nej, jag gör inte detta för att det är så himla skoj, utan för att jag idag ska sövas ner och opereras. För första gången i mitt liv. Kan också bli en väldigt spännande upplevelse, men nu är jag mest lite småskakig. Kameran är nedpackad, men jag kan inte garantera att det först i nervösdimma och sen i narkosdimma kommer att bli några roliga foton på skumma sjukhusprylar, även om det hade vart skoj.

Som om det inte vore nog med att jag stinker alkohol och ser ut som nåt torrt fnas över hela mig får jag inte heller bära smink. Ögon, , fingrar, navel och hals känns väldigt nakna då smycken som bor där dygnet runt plötsligt fått avlägsna sig. Nagellacket åkte bort i faslig fart (vilket iofs var lika bra). Håret bär spår från gårdagens inlöddring vilken inte fick inkludera balsam, så det ser ut som jag fått en elektrisk stöt med alla småhår som står rakt upp från skallen. Deo och parfym är förbjudet. Nämnde jag att jag inte får ha smink? Med andra ord: min spegelbild visar nu en väldigt blek, hungrig, fnasig, osminkad, osmyckad, ofriserad, spritdoftande men ack så ren Ica.

Som om detta inte vore nog hade jag inte planerat att vakna till 25 minusgrader. Detta innebar att jag inte tvättat mina långfillingar och då jag måste bära nytvättade kläder är det bara att glömma. Jag ska med andra ord nu ge mig ut i 25 minus UTAN långfillingar. Så högst olämpligt. Tur att Fjant har en bil och ett sportlov och kan skjutsa sin ynkliga vän.

7 Comments:

Blogger Johanna said...

Och tur att det finns gentlemän som kan putta upp bilen i uppförsbacke när den fastnar på väg till sjukan. Fy farao! Den vägen tänker jag icke ta när jag ska hämta dig i eftermiddag :)

9:37 AM  
Anonymous Anne said...

Hoppas operationen gått bra och att Johanna pysslar om dej ordentligt nu!!

kram kram

3:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh min finaste! Hoppas allt gick bra!! Du kan väl höra av dig så jag får veta, missade dig på facebook i morse :( Puss o kram! / Åsa

8:00 PM  
Anonymous charlotte said...

sinnes vad de hittar på nu för tiden. jag opererades ju i december men inget av dessa moment var nödvändiga. =)

hoppas du mår bra nu i alla fall!

10:12 PM  
Blogger Ica said...

åsa- tack sötnos. Puss

lotta- du kanske inte såg lika skitig ut som jag... fast å andra sidan opererade sig en kompis i somras och för två år sen och han fick göra som jag =)

11:33 PM  
Blogger 4-klöverns funderingar said...

Stackare vännen! Hoppas det går över snart. Och om du fortsätter att vara sandpapper kanske du kan extraknäcka som peeling? saknar dig vännen puuuuusss

11:37 PM  
Blogger Ica said...

extraknäcka som peeling. Det var en ny idé. Kanske nåt att satsa på =)

8:39 AM  

Post a Comment

<< Home