Wednesday, December 23, 2009

Snacka uppmärksamhetsbehov

Mitt jobb måste vara bland det roligaste som finns. I och för sig börjar Zoni med att i sändning säga att han drar över när vi har en snäll och mild SMHI-tjej på tråden. Dock kommer TT med dagens roligaste telegram. I Gävle brändes ju inatt den berömda Gävlebocken ner, men samtidigt i Jönköping var även där eldglada människor i farten och brände ner julkärvan. Detta måste ju TT rapportera om och de skriver följande. Jag citerar: Ett vittne ska ha sett hur två män tuttade på kärven och larmade polisen.

Vi har skrattat hysteriskt åt detta syftningsfel och sett framför oss hur pyromanerna varit så nöjda med sitt verk att de måste berätta det för någon. Polisen.

"Hihi, om du tänder på så ringer jag."

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, underbart med syftningsfel=) / Åsagåsa

5:40 PM  
Blogger Ica said...

Tack Åsa för att du förstår humorn =)

7:30 PM  
Anonymous Anne said...

Ha ha, precis min typ av humor!!
Kul att du skriver lite oftare igen, alltid lika kul att läsa!

ha det gott och god fortsättning och jag passar på att önska gott nytt år också!

kramelikram

1:06 PM  
Blogger Ica said...

anne- jag veeet, jag är så dålig på att skriva, men det ska bli bättre 2010 =)

Gott nytt till dig med =)

6:19 PM  

Post a Comment

<< Home