Sunday, May 03, 2009

Uppenbara magproblem

Eftersom jag numera ängnar dagarna åt att skriva bloggar jag desto mindre. Nu fick jag dock göra ett avbrott då Guif spelar den sista och avgörande semifinalmatchen mot Sävehof. Sändningen är Kurren så snälla och visar via webb-tv. En webb-tv som är av sämsta möjliga kvalité. Det hackar hela tiden och mitt i en straff stannar bilden helt. Mycket spännande äventyr att titta och upptäcka att resultattavlan plötsligt ändras utan att man sett någon boll som hamnat i mål.

Samtidigt sitter jag och pratar med Fjant på msn, och vi båda beklagar oss över allt hackande, men hyllar Guifs spel och särskilt Herr Målis som verkligen storspelar. Efter att ha missat två mål på grund av hack och avbrott skriker jag till Fjant att jag får magsår av allt hackande och genast får jag svar på tal:
Utanför fönstret ser jag bara ett stort svart flaxande. Någon mer än jag kollar på matchen via min dator. Och det var uppenbarligen någon mer än jag som fick magsår av det.

Även om det är svårt att tro är det värre än det ser ut. Ytterligare två rinnande fläckar sitter högre upp men syns inte med den vita himlen som bakgrund.

Kul att somliga tyckte det var roligt i alla fall.
Det ser med andra ord ut som att jag nu blir tvungen att tvätta fönstren för första gången sen jag flyttade in.
Nu är det halvtid och Guif leder med 14-11. Lysande.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Hihi, vovven ser verkligen ut som den skrattar=)
Stackars dig förresten, putsa fönster som är så tråkigt..
Puss

12:21 PM  
Blogger Ica said...

åsa- visst gör hon. Ja, väldigt synd om mig. Har inte putsat fönster sen... ja. aldrig?

4:57 PM  
Blogger Unknown said...

Nä. Det brukar inte jag göra heller. Förutom när jag ska flytta.

6:16 PM  
Anonymous Revan said...

Bodde 2 och ett kvarts år i det där hemska stengettot. Skulle inte vilja flytta tillbaka.

4:01 PM  

Post a Comment

<< Home