Monday, February 23, 2009

Vad blir det i år?

Mina två största intressen just nu består av att sova och att slänga förbannelser på mina onda axlar som nu avancerat till pluralis (Parentes om axlarna är att jag nästa onsdag ska på emg-röntgen för koll av muskler och nerver. Hot om att de skulle få skicka remissen till psyket hjälpte visst.). Just eftersom sömnen är ett av de intressen som numera intas i två-tretimmarsperioder får ta relativt stor plats under dygnets timmar. Därför borde jag kanske fundera en gång extra innan jag sätter mig och bloggar en halvtimme innan midnatt. No can do, säger jag då bara. Om exakt trettio minuter börjar årets bokrea. Då ska jag befinna mig utanför portarna till Bokia för att sedan avancera till Akademibokhandeln. Att Åhléns inte anammat nattöppet kan jag icke förstå. Dock tar jag med mig en av mina boktokiga elever imorgon och besöker den affären efter att vi har bowlat. Det är ju ändå inte min starka sida med en inkompetent axel.

Som vanligt har jag suttit med alla kataloger och skrivit olika priser och titlar. Dock är jag visst utanför min romantrend just nu. Jag har till och med tittat på böcker inom historik. Det är så inte-jag det bara kan bli är jag rädd. Listan är med andra ord inte lika lång som vanligt. Här tar jag till ett av mina största intressen igen: axeln. Att läsa allt annat än pocket om kvällarna med den här axeln som gjort armen svagare än ovanligt klen snigel är inte att tänka på. Därför får det bli mer dokumentärböcker och "finlir" att ha i hyllan detta år. Dessutom kan det ju dessutom bero på att det redan står dubbla rader böcker i mina bokhyllor och att jag ännu inte läst allt från förra året.

Efter denna rean kommer jag vara i ännu större behov av en ny bokhylla än innan. Och det behovet är stort redan nu. Min perfektionistådra vad gäller ordning av böcker, skivor och filmer störs otroligt av denna röra som infunnit sig på grund av platsbrist i bokhyllan. Någon gång i mitt framtida liv ska jag ha ett helt rum med bokhyllor på samtliga väggar. Böcker från golv till tak.

Av någon anledning är det ingen pyjamasrabatt i år. Mycket otaktiskt tycker jag. Jag uppskattade verkligen att gå på stan i min nattsärk. Dock kan jag villigt erkänna att efter att rest i 16 timmar igår och spelat match i en timme inte är så hemskt utvilad idag och dessutom blivit förvarnad av en personal idag att han kommer vara sjuk imorgon så jag med andra ord inte kan förvänta mig sovmorgon att detta inte är min smartaste idé hittills, men vad gör man inte för billiga böcker?

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Bokrea är fantastiskt. Men jag förstår ändå inte varför du slopade pyjamasen, den hade du väl kunnat ha på dig även om du inte hade fått rabatt? =)

10:25 AM  
Blogger Ica said...

Men, då hade jag ju vart tvungen att ta av den igen när jag kom hem. Det skulle ju vara jobbigt.

2:11 PM  

Post a Comment

<< Home