Wednesday, September 10, 2008

Virrpannans uppgång och fall

Mitt huvud går runt. Flertalet människor kan bevisa det. Micke får till exepel ständigt upprepa sin mailadress eftersom jag aldrig kommer ihåg den. Johanna sa under träningen förra veckan "Wunderbaum? De e norskt de." vilket fick mina ben att vika sig mitt under ett smashhopp och resulterade en Ica liggandes på golvet och skratta som en hyena. Mamma har en disträ dotter i telefon. Jobbkompisen undrade om jag totalt tappat huvudet när jag kom bärande på en flugsvamp när vi var ute och letade kantareller. Ja, ni fattar hjärnsläppet.

Anledningen är väl milt sagt att det är mycket just nu. Egentligen förstod jag inte hur det inträffade. De senaste två veckorna har i princip gått i hundranittio. Först hörde ett dotterföretag till Kurren av sig. De ville att jag skulle skriva artiklar till en kundtidning i stan som ska ut i 60 000 ex till befolkningen runt om staden. Tio artiklar på knappa två veckor. Då inkluderas intervjuer och korr och hela faderullan.

I samma veva var jag på introduktion på en resursskola i stan. Åtta stycken pojkar i nedre tonåren med ett par bokstäver i bagaget behöver lite extrafolk omkring sig när de smittat ner sina ordinarie lärare med olika former av förkylningar. Samma eftermiddag som jag var där på mitt "studiebesök" ringde de efter mig och ville att jag skulle börja jobba. Det hela innebar alltså att kombinera skrivandet, intervjuerna och pojkarna under dygnets vakna timmar.

Som om inte detta vore nog ringer de från stadens turistbyrå och berättar att de sitter med mitt CV framför sig och hemskt gärna vill träffa mig för en intervju. Tillträde är då "så fort som möjligt". Sånt tackar man ju inte nej till så mellan två intervjuer under gårdagen for jag på intervju som jag i princip flåsade mig igenom medan jag tackade så hemskt mycket för allt smicker som faktiskt dök upp under intervjun.

Vid hemkomst ringer telefonen igen och då har jag visst sökt ett informatörsjobb där cheferna hemskt gärna vill se mig på ett litet möte under veckan. Någonstans under schemat la jag in det. Torsdag förmiddag får jag slänga mig på cykeln i representativa kläder igen.

I min planering ligger nu en 2-3 timmar lång undervju framför mig om 30 minuter. Det ska resultera i fyra artiklar. De artiklarna bör sammanställas under eftermiddagen då jag runt klockan 18 ska ta tåget till Stockholm och kolla på Sveriges VM-kvalmatch mot Ungern ihop med Lotten, eftersom morgondagen innehåller ett stycke anställningsintervju samt ett sammanträde under eftermiddagen. Jag ser positivt på detta då jag redan haft en intervju idag och skrivit en artikel av det och klockan är enbart 09:30

Någonstans under denna tiden ska mina intervjuoffer få tid att komma med synpunkter på artiklarna och helst skicka tillbaka i såpass god tid att jag hinner skicka in dem till stundande deadline på måndag.

Visst ja, då får jag också räkna med att hela fredagen går bort eftersom att resursskolan precis ringde och ville jag skulle jobba där hela dagen. De skulle dessutom ha utedag och bad mig införskaffa en bävernylonoverall eftersom jag är en frysfis som de uttryckte det. När ska jag göra det?

Nu måste jag gå och köpa en red bull.

8 Comments:

Blogger Unknown said...

You go girl! Händer en sak, så händer det visst flera saker! Jag ska hålla alla tummar och tår för att allt går den vägen du vill!

10:49 AM  
Blogger Ica said...

tack flåsen :)

12:52 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Du måste ju få tillbaka gummistövlarna om du ska vara utomhus och leka!

Lycka till på kvalet då, spela ordentligt ;)

1:00 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Eller ...vafan! Du har ju redan fått tillbaka gummistövlarna!

/Rikspuckot

1:01 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag kan hälsa till er alla att Ica och jag nu sitter på tåget mot Råsunda.

Ica tippar att det blir 1-0. Eller 2-1. Om vi inte ska köra på ett jävligt tråkigt 0-0-resultat. De svenska målen görs av Kim och ... jag vill säga Henke. (=Zlatan.)

Jag tror att vi vinner med 4-1 och att Mellberg, Larsson & Larsson samt Zlatan gör våra mål. (Och jag har alltid fel.)

6:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

låter som du har fullt upp, så glöm inte andas och känna efter vad du vill och vad som blir bäst för dig!

kraaaaam

9:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men gumman. Red Bull är inte bra. Vin är bättre. Nu är du länk hos mig. Äntligen.

9:31 PM  
Blogger GO said...

Snacka ketchup-effekt! Förresten känner jag en på turistbyrån och även hon vars jobb du (eller nån annan) ska ta över. Lycka till!

9:34 PM  

Post a Comment

<< Home