Sunday, August 24, 2008

Ingenting alls egentligen

Bloggen ekar nästan efter nya inlägg. Som man ropar får man ju svar och här skriks det med "tomt tomt tomt".

Jobbet på Posten är slut för denna gång, så jag kan inte blogga mer om mina söta gubbar som erbjöd mig halva deras ersättning för att gå på gatan med dem, och tanterna som bjuder på choklad och får mig att lova att komma ut och hälsa på dem även utan min gula bil.

Tiden efter jobbet har spenedrats med fester och ute på landet. Har farit mellan kräftätande, filmmaraton, karusellåkning, bowling och pms-pojkvänner som innehavs av vänner. Jag och Johanna räddade visst kvällen för två pojkar under gårdagen då vi förstörde filmen Yrrol genom att säga varenda replik sisådär fem sekunder innan de egentligen kom. Killen som satt halvsovande i fåtöljen med en energidricka framförde inga muntra skratt så risken var kanske att han inte fann det hela lika roande. Som vanligt tog vi ingen hänsyn till detta utan hävde ändå ur oss saker som om att människor ska ha straff och inte presenter och att namnet Wunderbaum härstammar från Norge.

Mitt i virrvarret av ickebloggämnen vill jag slänga ut en rekomendation: om du har en trashad axel är bowling egentligen ett mycket dumt tidsfördriv. För den som inte kunde lista ut det själv.

För andra kan jag berätta att jag efter kreativa övningar igår ser ut som en äggula med grå polisoner i skallen.

Äntligen har Pink släppt ny singel. Jag är redan helt upp över öronen i den och ser fram mot 26:e oktober då albumet släpps. Därefter planerar jag en världsturné för bruden då Sverige är på listan och jag kan vara extra nördig och gå på ännu en konsert. Än så länge har jag inte missat Pink en enda gång hon vart här. Videon till nya låten So What släpptes i fredags och finns nu äntligen på Youtube efter att den raderats sisådär 100 ggr. Bildkvalitén är kass och ljudet sisådär men ändå värt att slå en blick. Finns det liksom någon mer människa som får för sig att köra motorgräsklippare längs med Sunset Bulevard med illröda solbrillor och ta med sin exman i videon för att symbolisera att han försvunnit och att hon inte kommer att försörja honom något mer? Sedan kan hon ju givetvis vara stolt över sina rockmoves som hon sjunger om medan hon råkar sätta eld på sitt hår. Det är humor mina damer och herrar.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Alltid lika roligt att läsa dina inlägg!! Vet du när Pink kommer till Svedala? Den konserten ska jag nämnligen inte missa!!!

8:30 AM  
Blogger Ica said...

Tack, roligt att höra när jag inte skriver om nåt vettigt alls :)
Inte en aning, men jag lovar att rapportera när jag vet :)

9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Då drar jag liknelsen till Seinfeld...en serie om ingenting som är så jäkla rolig...det är ju konsten om hur man skriver som gör det roligt! Keep it up!

12:31 PM  
Blogger Ica said...

Ah, givetvis. Precis det jag utgår från ;)

1:45 PM  
Blogger Unknown said...

Mest nyfiken blev jag på hur du lyckas se ut som en äggula med grå polisonger?!?

7:28 PM  
Blogger Ica said...

Flåsen- släpp aldrig en blondering i händerna på en brunett ;)

10:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

eeeek! näe, det tror jag är dagens sanning det.. //Åsa igen

6:24 PM  

Post a Comment

<< Home