Saturday, August 09, 2008

Absolut sista versen

För inte så länge sedan skrev jag här om hur alla mina elektriska prylar sjunger på sista versen och lägger ner verksamheten. Nu trodde jag verkligen med min ickefungerande mobil/kamera/dator, glappande mp3 och tjutande tv att det skulle vara nog. Tji fick jag. För sent har jag nu insett att min lägenhet består av fler elektriska saker. Dock betydligt mer oanvända och därför inte heller påtänkta.

Idag skulle jag trots allt äntligen städa. Massa damm dammades upp och toaletter skurades och you get the point. Dammsugaren som jag inhandlade på Coop i samband med inflyttningen för fyra år sedan har aldrig vart direkt bra, men det här tar ändå priset. I vanliga fall låter den "vrooooooooooooooooooooooom" med lite väsande. Så gjorde den även idag. Åtminstone i köket och halva hallen. Vid ytterdörren började den istället låta "Vrooom vrooom vrom host haaarkel pyyyyyyyyyysssssss" och när jag kollade bakom mig stod en fin liten rökpelare upp från arseldelen av dammsugaren. Det hjälpte inte ens att springa med den genom lägenheten. Den sög inte alls längre. Ut med sladden fort som attans. Inte mer med det. Raskt sprang jag in till grannen som för tillfället befinner sig utomrikes och lånade hennes dammsugare för att slippa ha en halv lägenhet som sken och en halv som man vadade i damm genom. Det gick alldeles ypperligt. Dock har jag nu en förbrukad dammsugare i städskåpet och istället för en lägenhet som doftar äppelblom och tallbarr av renlighet har jag en lägenhet som stinker bränt. Det är ju också roande.

7 Comments:

Blogger Johanna said...

Grattis, det går bra för dig! :) Har du fler än en toalett förresten? :)

12:17 PM  
Blogger Ica said...

många fler

6:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

men sötis då, inte lätt alltid

9:06 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Haha, min dammsugare har varit hos dig i smyg och min väska har varit i smyg i Japan. Förvånad att dammsugaren fungerade, det gör den nämligen inte alltid för mig ...

1:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

låter som du har flyt nu......

kraaam

10:54 AM  
Blogger GO said...

Nån gång för 5-6 år sen hade vi en fin grön dammsugare från 1974 som sa POFF när vi dammsög sovrummet och så var det bara ett svart rökmoln. Det luktade sååå illa så vi kunde inte sova i sovrummet på två veckor trots öppna fönster dygnet runt. YUCK!

10:04 PM  
Blogger Unknown said...

Uff. Blä. Denna teknik som ständigt sviker oss! Hoppas du fått väck röklukten..

2:18 PM  

Post a Comment

<< Home