Monday, June 30, 2008

Ack, vad göra nu?

EM är slut. Jag känner någon form av tomhet. Ikväll har jag liksom gått tillbaka till att kolla på Simpsons klockan 20, och nu vid 21 har jag inget att göra. Kanske ska jag gå och lägga mig och sova? Det kunde dock vara behövligt eftersom det inte blev så mycket av den varan inatt(vilket kanske kan bero på att när jag en gång slumrade lite drömde att jag fick 2996:- i p-böter... hemma i Hultet... där en lapplisa aldrig kisat mot solen... och på ett ställe jag aldrig parkerat), trots att jag var dålig värdinna och körde ut mina gäster så jag skulle kunna nana kudde i någotsånär god tid för att orka köra postbil under måndagen. Dock finns det nåt jag är i stort behov av nu efter EM: att städa lägenheten.

Finalen blev en match i sig. Lagen var ju inte exakt drömlagen då jag personligen hellre sett Ryssland där än Spanien, och givetvis helst Sverige, men det kan man ju också drömma om när man sover dåligt. Som vanligt hade jag släpat dit mitt tappra gäng i form av Johanna och Heléne. Efter det här Em:et är de inbitna fantaster då jag lärt Heléne vad offside är med hjälp av popcorn och polly, och fått båda att inhandla varsin landslagströja. Sen är ju det enda tillbehöret som fungerar chips och öl, så det har också närvarat.

Mitt under första halvlek fick jag mess från Lotten med klagomål att jag inte svarade på mailen hon skickade. Raskt erbjöd jag henne kall öl och det tog inte många minuter under halvtidsvilan innan hon dök upp med störtkruka på skallen och galen blick. Det skreks, pratades sönder, försöktes analysera och åts och dracks, men inte fanken kunde Tyskland göra mål ändå trots att det var det enda samtliga satt och väntade på. Någonstans i sorgen över fel lag som vann och ett avslutat EM dök även Den djefla mannen upp, och innan jag visste ordet av satt alla och spelade Buzz trots att klockan var närmare tolv och min klocka är inställd på 05:00 på morgonen.

Direkt efter avslutat spel tog dock min gamla och mogna sida över och trots protester och ord som gav mig livslånga men av dåligt samvete och traumatisering inför nästa värdinneinsats slängde jag ut samtliga gäster. Åter är jag ledsen att min kamera inte fungerar. Hela vardagsrumsgolvet var belamrat av chips, och då menar jag HELA. Det låg rödvin på soffbordet och av någon anledning på väggen under mitt fönster. På skivan under bordet låg wannabepapperssnus som var lite dregliga och på hatthyllan låg en mobil som inte var min och i sängen en luvtröja som inte heller var min. Nåväl, jag var pigg som en mört i morse och nu kanske jag äntligen kan städa eftersom jag vägrat göra det under EM. Efter varje match har ju ändå chipssmulorna och ringarna på bordet förökat sig.

5 Comments:

Blogger Johanna said...

Nu kan man ju knappt vänta tills VM börjar, varför ska det vara så lång tid kvar? Illa. Vad ska man göra nu liksom? Tröjan är ju knappt använd. Hm.

9:45 PM  
Blogger Ica said...

Men du kan använda ditt armband med gott samvete iaf :)

9:47 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Uäk, varför känns det som jag är mest skyldig till lägenhetsförfallet? Nu är det jag som har dåligt samvete.

Men längtar till VM gör jag. Otroligt men sant!

Du hittade förresten inte en ickeluvtröja i din säng? Den som var full av Golden Retriever och behövde gömmas...

3:44 PM  
Blogger Ica said...

Helene- jo, ett stycke icke luvtröja med. Inte dåligt samvete. Det finns saker som att städa. Bara att göra det.

6:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

låter som jag verkligen borde ta min röv upp till e-tuna och va ohängd med er!!

kraaaaam

9:26 PM  

Post a Comment

<< Home