Wednesday, May 14, 2008

Jag är ju enbart lyckad

Nu är det dags för det här med utmaningar igen. Denna gång slängde Christina över den så här i början av veckan. Jag lät tanken vila lite, men kommit fram till att nu är det dags. Just konceptet att man kan skriva det ytligt/djupt, konkret/abstrakt, flummigt/döseriöst är ju hur roligt som helst. Var jag kommer hamna vet jag dock inte förrän jag är klar.

Vad jag lyckats med:
- Rädda majoriteten av straffar jag fått mot mig
- Slå ut mitt lag ur Kal å Ada
- Vinna ett set på servar
- Slå ihjäl en stor demon
- Övervinna min skräck att sjunga offentligt, dock gör jag det inte själv, och det låter inte bra, men ändå
- Ta examen trots ett halvårs frånvaro
- Skaffa en vänskapskrets jag är stolt över
- Skala tre kilo räkor på kort tid
- Få frakturer på grund av andras yttre våld


Vad jag misslyckats med:
- Äta grönsaker varje dag
- Släppa människor inpå livet
- Vinna VM-guld i någon idrott
- Stå på scen med Michael Jackson
- Sjunga rent
- Behålla mina cyklar
- Få mina krukväxter att överleva
- Lära mig rita fint
- Resa jorden runt innan 25 års ålder
- Säga nej
- Hålla lägenheten städad
- Lära mig lyssna på Winnerbäck
- Fullfölja saker jag lovat mig själv
- Läsa alla klassikerböcker och se alla klassikerfilmer
- Hålla kontakten med alla jag velat
- Bota min motvilja till telefonen
- Skaffa magrutor och synliga biceps
- Att skriva klart min bok på ett år

Vad jag låtsas:
- Att jag alltid är glad
- Att anledningen till att jag inte är proffs i något är att ingen talangscout sett mig
- Att jag är en blivande bestsellerförfattare
- Att jag har bättre kondition än jag har
- Att axeln och arslet bara hallucinerar att dem gör ont
- Att jag visst skulle gift mig med Heath Ledger om han inte begått självmord
- Att mina silverfiskar fortfarande är samma två som när jag flyttade hit, och att de inte har förökat sig för Egon och Per har inte tillstånd att adoptera
- Att pengaproblem alltid löser sig
- Att jag enbart är lyckad


Utmana vidare? Jag kommer antagligen att vilja uppdatera sedan när jag tänkt efter. Men jag tycker ändå att Gloria, Fjant, Åsa och Kristina kan ta och svara.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Spännande, klart jag ska svara, måste bara tänka lite. Förresten har du gaaanska bra kondis. Faktiskt. Annars låtsas du jäkligt bra. :P

8:50 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Dags för dig att skaffa större krukor nu så jag kan komma och rädda de stackars växterna. Eller är de helt körda by now?

8:25 AM  
Blogger Jessica said...

Du, de där cykellysena som du utlovades i julklapp som som försenades ligger faktiskt här nu Och har så gjort i ett par månader.
Vill du ha dem eller inte? De ligger i obruten förpackning.

9:08 AM  
Blogger Ica said...

gloria- jag är en jävel på att låtsas

heléne- nej, kommer du nu så går de kanske att rädda

jessika- men, behöver du inte dina cykellysen själv om de är splirrans nya?

3:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jamen det visste jag ju :) Att du är alltigenom lyckad!

7:34 AM  
Blogger Ica said...

christina- jomenvisst

11:13 AM  

Post a Comment

<< Home