Monday, February 25, 2008

Nattsudd med goda avsikter

Årets julafton är här. Äntligen. Jag har som vanligt förberett mig väl: kataloger har hämtats och luslästs. Efter det har samtliga intressanta titlar skrivits upp och slutligen har jag jämfört priserna i de olika butikerna för att hitta de mest prisvärda objekten.

Ett minus på listan är armen. Den är inte riktigt i bärarskick, men det får bära(ja, jag sa ju det), eller brista. Ingen volleyboll på två veckor för min del, och det är riktigt surt, men å andra sidan kan laget kanske åstakomma något bra nu i frånvaro av nitlott och parentes beroende på hur man ser det. Nåväl, jag får helt enkelt överanstränga vänster arm istället och i morgon se ut som en gorilla. Men det är det säkert värt. Dessutom kommer jag under veckan att kontakta en kiropraktor eftersom det tar för lång tid att få armen duglig igen enbart med sjukgymnastik.

Under dagen har jag flyttat om lite i lägenheten för att bereda plats åt nyförvärven. Jag har laddat med mycket choklad samt en del cola light. Ska man hålla sig vaken en vardag krävs grejer med koffein i. Jag har försökt vässa armbågarna lite, men jag tror snarare att jag ska använda mig av min nuvunna smidighet för att glida igenom folkmassorna (Ja, två hela yogapass har ju gjort underverk med min kylskåpsviga kropp, eller inte alls, men drömma kan man ju.).

På det hela har jag nu informerats om det trevliga initiativet att om man bär pyjamas under sin shoppingrunda får man 20% rabatt på samtliga köp. Det är ju en helt lysande idé. Det är nu 90 minuter till start. Iförd pyjamas och med köphungriga ögon kommer jag då att storma stans bokaffärer. Må bokrean finnas kvar tills jag dör.

4 Comments:

Blogger Pytti said...

att du orkar! men det är trevligt med lite engagemang. vad hittade du då?

8:21 AM  
Blogger Ica said...

pytti- klart man gör. Hittade massa böcker. Köpte en hel del hundböcker och fotboll och språk och massa :D

9:42 AM  
Blogger Unknown said...

Underbart!! Önskar jag var med dig i natten, så kunde vi knallat omkring i pyjamas och storshoppat:) Hoppas du gjorde massor av fynd! Puss puss

4:31 PM  
Blogger Ica said...

åsa- ja, du skulle med vart med.

5:48 PM  

Post a Comment

<< Home