Thursday, February 14, 2008

Blivande succéband

Min granne har skaffat en gitarr. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det initiativet. Tyvärr är nämligen grannen inte precis någon Slash eller Keith Richards utan har kommit främst till plinkstadiet. När sådant inträffar hade jag önskat mig tjockare väggar. Eller, varför kunde han/hon inte skaffat guitarhero istället. Då kunde vi ju nästan skapa ett band. Han/hon på ena sidan väggen med sin gitarr. Jag på andra sidan som sitter och pratar via Skype med en singstarmick. Eftersom jag inte har något headset så når ju personen som jag pratar med även ut i etern. För att sedan nå oanade höjder i vårt succégranneband kan ju grannen i andra väggen också få vara med. Hon är duktig på att slamra disk och tappa diskborstar i takt med min basgång i tv:n. Vi skulle ju kunna bli nästa Spice Girls (om nu gitarrgrannen är en tjej).

På det hela är det Alla hjärtans dag och det enda som dök upp i min postlåda var en infobroschyr om landstinget. I och för sig med nummer till Hjärtintensiven i, men inte riktigt vad som önskades. Är jag totaltglömd? Fast, å andra sidan, jag har ju glömt bort hela min omgivning eftersom jag inte skickat iväg något. Så bättre ensamglömd än kollektivt glömd. Eller är detta ett straff för att jag glömde skicka julkort?

13 Comments:

Blogger majsan said...

Happy Alla Hjärtans dag!! Puss, å för sista dagen, när kommer du och hälsar på meeejh?

4:53 PM  
Blogger Ica said...

majsan- som det ser ut nu: när som helst :D

5:10 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Jag trodde, helt ärligt, att man bara firade alla hjärtans när man gick i mellanstadiet och ritade teckningar till varandra. Måste läsa på, har hört något om någon Valentin...

För övrigt kan jag upplysa om att det är fettisdagen idag. Det, om något, borde firas ordentligt! Själv firade jag med en äpplekaka och vaniljsås.

Men okej. Grattis på alla hjärtans dag. Eller ha en bra alla hjärtans dag eller vad säger man?
Lycklig fettisdag!

5:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Äsch, jag har aldrig skickat eller fått saker med posten på alla hjärtans dag. Ganska överreklamerat dessutom. Jag fick dock en present idag och chokladen jag köpte mest för att komma med nåt var god :)
Sprutt i bloggen igen, efter massa tysta dagar. I'm impressed!

5:19 PM  
Blogger Ica said...

heléne- fettisdagen har väl vart? Det är ju den 5:e februari. och då äter man semlor. Och det är sällan det är en torsdag hörru... FetTISDAGen

Johanna- Ja, man måste ju. Men överreklamerat, jajamensan.

6:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sänder dig en alla hjärtans dag kram på kvällskvisten och hoppas du har haft en skön dag och får en ännu bättre kväll :)
Christina
www.tara.se

7:56 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

OMG, du blir till och med jag orolig för mig själv. En vecka och två dagars förskjutning var det. Måste ha att göra med tidsskillnaden mellan eskilstuna och Mariefred. För där är det ju tisdagen den 5 februari nu...
*harkel*

9:52 PM  
Blogger Ica said...

Christina- Tack, och detsamma :)

Heléne- Hmmm. jag säger ingenting.

11:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fettisdagen? Alla hjärtans dag? Själv firar vi en-liten-guldkant-på-pissig-gråvardag så gott som varje dag. Livet blir på något vis lite lättare då :)

Hittade hit via Heléne...

8:37 PM  
Blogger Ica said...

Hosanna- ja, så kan man ju med kalla det.
Välkommen hit.

11:18 AM  
Blogger Jessica said...

Det bodde en kille under mig som var en skitbra pianist. Han spelade jazz ibland och så klassiskt. Ibland var hans kompisar där för världens jazzkonsert. Oavsett när så var det bara att slå sig ner och lyssna gratis för det var konsertkvalitet.

11:52 AM  
Blogger Ica said...

Jessika- Man kan ju hoppas att min granne kommer dit... men som det är nu är det sämre än Winnerbäck.

12:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du behöver inte ta med SingStar till träningen imorrn för jag är sjuk... Men till på torsdag hoppas jag att jag dyker upp. Legends-skivan är ju skiiitbra! Fast jag kan inte sjunga nu när jag är sukling :(

7:09 PM  

Post a Comment

<< Home