Wednesday, October 10, 2007

Rena rama sanningen

1. Vad bär du lite i hemlighet omkring på – som du egentligen inte behöver?
Om det är hemligt, vill jag skriva det då? Jag vet att jag bär runt på ett plektrum. Det behöver jag absolut inte eftersom jag inte kan spela något i likhet med gitarr. Och det bärs inte i hemlighet utan mer i lathet inför att städa ur väskan. Lite hemligt är att jag för det mesta bär med mig något sockerbaserat: en klubba, en tablettask eller en liten chokladkaka. Mest i fall någon eller jag själv får lågt blodsocker eller om någon ser ut att behöva lite godis. Det är väl hemligt för att det inte ska utnyttjas i onödan.

2. Vad är det äldsta du har i ditt badrumsskåp?
Haha, ja, det mesta där är för gammalt. Jag hittade nån värdelös koksaltslösning i form av nässpray som gick ut 2004 igår. En gammal CK one är säkert från tidigt 2000-tal. Nej! Äldst är säkert min lila glitterspray som jag fick av en kompis i juni 2001. Nej, jag tar tillbaka. Sminket jag fick på FRIDA som inte var min färg men fortfarande står kvar mest för att det är för fina märken att slänga är äldst: februari 2001. Med reservation för ändringar.

3. Hur många par skor har du? (Räkna ordentligt!)
Stört omöjligt i nuläget. Jag har en drös i mitt förråd, en drös i lägenheten och en hel drös nere i Småland. Men låt säga att det sammanlagt är en cirkus 40 par eller nåt. Egentligen avskyr jag skor och får smärre panik varje gång det ska inhandlas.

4. Hur många handväskor har du? (Räkna ordentligt!)
Fyra. Och de kan knappt räknas som handväskor, men strunt samma. En av dem är i storlek av en handväska. Den är dessutom rosa, men eftersom det var Paul Frank föll jag för det ändå. Den har dock bara använts en gång, på lokala Maxi i byn hemma. Släkten kunde inte sluta mobba mig och sedan dess hänger den på en spik i min klädkammare.

5. Vilken är den bästa tiden på dygnet? (Motivera!)
Eftersom jag relativt nyligen upptäckt det här med charmen att sova säger jag kvällen. Just att ligga i sin säng med en värmekudde på fötterna och läsa och äta choklad innan man sedan ska få sussa sött är en underbar tidpunkt i mitt tycke.

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Ett tag i sjuan bar jag omkring på ett paket tändstickor. För att kunna vara behjälplig om någon av de cooola killarna skulle behöva eld, alltså.

Samma sak med ditt plektrum?

7:47 PM  
Blogger SkäggMike said...

Det där med tändstickor får mig att komma att tänka på den enda gången i mitt liv som jag har haft med mig en tändare när jag gick på krogen.

Det var också enda gången i mitt liv som en tjej på krogen har frågat efter eld.

Mäktigt. ;)

8:41 PM  
Blogger Ica said...

Tändstickor? Hm, var inte tändaren uppfunnen? Men det var ju cool. Nej, jag bär plektrumet eftersom jag fångade det under en konsert (bandnamnet står ju på) och det hamnade i väskan. Det är alldeles utmärkt att skrapa lotter med dessutom.

9:29 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Du borstar väl tänderna efter kvällschokladen, Ica? ;)

Du har ju massa skor, så kom inte här och säg att Jag inte behöver köpa nya!

9:52 PM  
Blogger Ica said...

heléne- äsch, mina tänder ramlar ju ändå ut uppenbarligen :P

Ja, men hälften av mina skor är köpta till ett särskilt tillfälle= används aldrig igen. Och resten är typ stålhätteklädda jobbskor.

Du får tänka på att mina fossingar inte växt sen jag var 10.

8:27 AM  

Post a Comment

<< Home