Tuesday, August 28, 2007

Titel: frilansskribent

För ungefär en vecka sedan skickade jag iväg ett mail. Innehållet var inte alls så försiktigt som jag brukar skriva när det gäller okända människor som jag önskar ska behandla mig snällt och ge mig jobb. Istället var jag nästintill burdus och menade på att de skulle se det som att jag var snäll som ville jobba hos dem. Efteråt satte jag händerna för ansiktet och undrade vad jag gjort.

Idag fick jag svar. Och jag fick svar direkt när mottagaren kom tillbaka från semestern. Med darrande fingrar vågade jag klicka på mailet och började läsa.

I mailet stod det att mottagaren läst min blogg och tyckte att jag skrev så bra att jag gärna fick börja hos dem. Så nu ska jag frilansa. Inte heltid, men ett riktigt bra extraknäck.

Vad jag ska göra? Tja, bara mitt drömjobb i miniskala: Jag ska referera sport! Så jag ska skriva om handboll, innebandy, fotboll och så vidare. Undra om min läsare någonsin nådde till inläggen där jag skrev om mina basketupplevelser. Då hade de nog inte velat ha mig ståendes vid en hockeyrink med en varmkorv i näven och fundera på vad människorna med klubban egentligen gör.

Men strunt samma. Jag har ett extrajobb som innebär att skriva om sport.
På Eskilstunakuriren!

16 Comments:

Blogger SkäggMike said...

Jag kan ju inte påstå att jag är förvånad. ;) You da woman!

2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det är bara att gratulera! Då jag redan tycker att det du skriver här på bloggen är superbt, väntar jag med spänning på att få se ditt material på E-kuriren! Good work!

2:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad häftigt! Klart att du får jobb om arbetsgivaren läst din blogg :-)

2:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis!

3:36 PM  
Blogger Ica said...

mike- aaawww.
anonym- Tack så mycket! Jag kommer rapportera när det händer :)
nellan- Haha, eller inte.
ewa-Tack

3:39 PM  
Blogger Unknown said...

Wiiie!! Grattis och grejer! Supernajs ju!! Keep up the good work!

3:44 PM  
Blogger Johanna och Fredrik said...

FAN VA KUL!!!! GRATTIS!!!! jag är avis. FAst inte på sporten.

4:04 PM  
Blogger Pytti said...

SUPERGRATTIS! så kul, blir så glad! det är du värd! :)

4:19 PM  
Blogger Ica said...

Åsa- Tack
jonk- sporten är ju det roliga!
pytti: tack :) vi är värda jobb båda två :)

4:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis Vännen!

Fan vad roligt verkligen grattis. Själv har jag just varit i Sthlm på anställningsintervju för typ mitt drömjobb, och just nu ringde de och sa att jag gått vidare till intervju nummer 2 på fredag, så bara att åka tillbaka hihi!

Kram Lotta!

5:38 PM  
Blogger fika said...

Grattis! Toppen, då får du rapportera till mig... iaf om lokalsporten då;) På jobbet håller de på o omvänder mig till en äkta HIF- fanatiker. Vilket inte är så svårt när de lottar ut biljetter till alla deras matcher.

8:07 PM  
Blogger Ica said...

Fika- Åh, då kan jag väl få vinna när de möter änglarna?

10:16 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Grattis tjejen!!!
Och helt plötsligt kommer jag att börja läsa sportreferat.
Återigen: Vart är världen på väg?

10:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som basket"idiot" är det du skrivit om dina basketerfarenheter bland det bästa och roligaste jag läst.

Hoppas dom verkligen skickar dig på saker du inte har gjort tidigare :)

Mvh
Beckis

Hittat hit genom Lotten och lite basketfolk.

9:14 PM  
Blogger Ica said...

Heléne: VA? Shit. Ska du börja läsa sånt?

Beckis: Tack så hemskt mycket :D

1:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

då får du ta o skriva massor om volleyboll tycker jag! :) har bara läst lite här men du skriver riktigt bra!

3:02 PM  

Post a Comment

<< Home