Tuesday, August 21, 2007

Ännu en lista

På Johannas order ska jag nu skriva i en lista som ska avgöra huruvida jag är bortskämd brat eller ghettokid. Jag tror i och för sig inte att jag är något av det, men låt se. Nåt som dock förbryllar är att man får bratpoäng för styvmor och styvfar. Är inte det mer ghetto?

1-23 = Ghetto-kid
24-33 = Vanlig
34-40 = Bortskämd brat
41+ = Överklassens snobb

Jag har en:
[x] mamma
[ ] pappa
[ ] styvmamma
[ ] styvpappa
[ ] styvsyskon
[x] bror
[ ] syster
[ ] brorson
[ ] systerdotter
[x] mobiltelefon
[x] eget badrum
[x] eget rum
[ ] swimmingpool
[ ] hot tub
[ ] gästrum
[x] dator
[x] TV

TOTAL : 7

[ ] säng större än normalt
[x] mer än 4 par skor
[x] solglasögon
[ ] klocka
[x] mp3/ipod
[x] en fungerande PS2
[ ] Nintendo Wii
[ ] xbox som funkar
[ ] nintendo 64 som funkar
[ ] gameboy/advance
[ ] gamecube
[ ] nintendo ds

TOTAL : 4

[ ] pokerbord
[ ] basketkorg
[ ] hockeyspel
[ ] biljadbord
[ ] fooseball

TOTAL : 0

[x] Nattduksbord
[x] Stereo på rummet
[x] CD spelare
[ ] Har något klädesplagg från Abercrombie och Fitch eller Hollister/ AE
[ ] Dina föräldrar har gett dig kreditkort/atm kort

TOTAL: 3

[x] Jobb/sommarjobb
[ ] Shoppar minst en gång i veckan
[ ] har dyr parfym/cologne
[x] AIM/MSN
[x] Kamera/video kamera
[x] Telefon

TOTAL: 4

[ ] Skoter/motorcykel/bil/fyrhjuling
[ ] Gitarr/trummor/basgitarr
[ ] Piano/Keyboard
[ ] något annat instrument
[ ] varit på en kryssning
[x] rest utomlands
[ ] haft en personlig tränare
[ ] dyra smycken
[x] träffat en kändis

TOTAL: 2

[x] Platt/locktång
[ ] har varit i en slagbur, som är till för baseboll
[ ] har 1000 spänn på dig just nu
[x] kreditkort, debetkort eller bankkort
[x] rest i Europa
[ ] Varit på Hawaii
[ ] Varit i USA
[x] Varit i Asien
[x] Varit i Australien
[x] Varit i Afrika
[ ] Varit i Sydamerika

TOTAL: 6

[x] Föräldrarna har bil (föräldern)
[ ] Föräldrarna har Jet ski/båt
[ ] Husbil/vagn
[ ] Jag har en bil

TOTAL: 1

[x] Hemmagjord mat nästan varje dag
[ ] suttit i en limo
[x] suttit i en helikopter
[ ] äger en videokamera
[x] egen laptop
[x] egen dator

TOTAL: 4

SUMMA: 31 = Vanlig

Ja, jag menar det. Hur nu dessa poängen gör en till en brat vet jag inte. Dator, lap top, Afrika, Australien, Asien, telefon och liknande har jag ju betalt för själv, med pengar jag själv tjänat. Oh well.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ojdå, jag fick också 31. Så är jag också vanlig alltså. Känns tryggt...

1:48 PM  
Blogger Ica said...

mycket tryggt. Men jag tycker ändå frågorna är en smula underliga

3:39 PM  

Post a Comment

<< Home