Tuesday, July 03, 2007

Åsa, blunda vid bilden

Trevlig morgonunderhållning är att titta på Nyheterna. Mindre trevligt är när de där säger att de har en farlig nyhet från Eskilstuna. Någon har släppt ut en två meter lång grön mamba i Vilsta koloniområde. Det har man upptäckt eftersom ormuschlingen dessutom ömsar. Grön mamba räknades visst som en av de farligaste ormarna i världen.

Jag har mitt promenadstråk vid Vilsta koloniområde. Jag går där x antal gånger varje vecka. Jag har oftast inte koll mot marken. Jag lyssnar på hög musik och hör inte hotfulla väsanden. Jag har nästan alltid solen i fejan under denna tidpunkt och ser då ingen skillnad i alla gröna nyanser. Dock är jag hälgångare som om inte ormjäkeln hör vibrationerna i marken av mina steg och avlägsnar sig är han banne mig både döv och korkad. Eftersom jag kommer inte agera snäll och icke våldsbenägen tipsar jag ormen om att hålla sig på svanslängds avstånd.

Watch out!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

usch då,tur man flyttade i tid :)

Kram

9:35 AM  
Blogger Unknown said...

Tack för varningen! Den uppskattas massor. Läste om ormen nånstans och tänkte på dig.. Huuh, huu. Vilken idiot slänger ut ett djur på det viset? Ih. Jag ryser vid bara tanken.

1:19 PM  
Blogger Pytti said...

hjälp, tur för mig att jag flyttat annars hade jag fått sitta hemma och uggla. kram på re

4:41 PM  

Post a Comment

<< Home