Thursday, July 26, 2007

Bowling- En sport för starka puckon?

Att bowla när man är brevbärare och på så sätt mycket beroende av sin högerarms funktion är ingen bra idé alls. Ändå var det precis vad jag och Johanna ägnade gårdagseftermiddagen åt. Efter ett par glas vin på balkongen tyckte vi att det var en ypperlig idé när ändå vädret var så tråkigt.

Själva tiden innan man börjar bowla är en pärs. Man ska bestämma vem som ska börja och få snubben i kassan att stava ens namn rätt där uppe på dataskärmen som håller räkningen. Sedan ska man ge sig in i djungeln av svettiga och välanvända skor. Av någon anledning är skorna alltid väldigt stora i bowlinghallar. Eller, de har vart det de fem gånger i mitt liv som jag hittills bowlat. Därför fick jag rota fram ett par 35:or som stod nere i golvhöjd. Slutligen ska man välja boll, eller klot då, men jag tycker att boll är ett trevligare ord och använder sådeles det. Att vara svag och ha korviga fingrar är inte heller en bra kombination. Vi sprang fram och tillbaka och tillslut tog jag och släpade mig fram med en tung boll i handen och frågade om det inte fanns några lättare?
- Näe, tyvärr. Alla barnkloten ser visst ut att användas.

Jag fick ta mitt närapå barnklot och stå ut med det. Trots både tyngd och färg.


You got balls? Johannas übertunga boll till vänster och min tunga röda till höger. Neongula barnbollen dök inte upp i spelet förrän senare

Varken jag eller Johanna ansåg oss vara några större stjärnor på denna sport och var ivriga att demonstrera detta. Johannas tredje, ja tredje vad? Slag, omgång, rullning, spel? Nåväl. Tredje gången Johanna rullade iväg bollen slog hon en strike. Sedan slog jag en strike. Sedan slog vi några spärrar. Ja, sedan gick det utför en tid och vi pratade mest med rännan. Vi var på det stora hela så ojämna man möjligtvis kan vara i vårt spel.
Johanna, riktigt graciös

Ica, inte graciös någonstans
Dock var vi mycket jämna. När jag inför sista omgången dessutom fick vantarna på ett neongult barnklot tänkte jag inte förlora den omgången. Jag vann den första och den sista. Johanna vann båda i mitten. Vi tittade på vår poängtavla och undrade hur bra vi egentligen var. Sakta gick det upp för oss att allas vår gula favorit Homer Simpson i ett avsnitt gör The perfect 300 på en runda. 300 poäng! Vi försökte helt enkelt lägga armen över våra egna poäng och för att inte bli helt nedstämda och självförtroendeförlorande kom vi fram till att bowling inte är en sport där man använder hjärnan för mycket.

Okej, detta är mannen som slog oss med hästlängder. (Som imorgon har världspremiär på bio i sin första långfilm)
Idag har jag en hängande gorillaarm och glömde två hela gators post inne när jag körde iväg. Det var bara att åka tillbaka och hämta och köra en runda till när jag var klar. Vad gör man inte för att få fler timlöner?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mycket trevlig kväll och vi var ändå rätt duktiga måste jag säga. I morgon får jag se till att göra nåt åt torkan i min blogg eftersom du nu länkat dit. Jag tycker för övrigt inte om att kortet på mig mest visar en over-sized bakdel i klass med Barbapappas *humpf* Ont som sjutton gör den idag, kan man få träningsverk i äset av bowling? Tydligen. O just det, när jag satt och läste idag såg jag att man i böcker kan skriva att man spelar bowling ;)

10:33 PM  
Blogger Moggelito said...

Homer, Homer, Homer! *skanderar* Jag lovar att inte spoila ngt om filmen, eftersom ja ska se den redan i morgon kväll.. Men du skall få ett omdöme utan avslöjanden i.a.f =)

Ha det så trevligt på bröllopet nu.
Kramen

11:37 PM  
Blogger Ica said...

Johanna: Som jag brukar kalla dig: Fjant. Du har allvarliga problem vad gäller storleken på kroppsdelar. Passa dig så jag inte bitchslapar rejält. Och när ska du som ska bli svensklärare lära dig att stava till träningsvärk? Bara för att etunabor säger det så... och cheeeerm, och feeeerj.

mogge: Spoilar du blir jag mycket bitter.

5:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Touché! Nu får jag skämmas över stavfelet man inte får göra. O well, tur att ajg itne är färdigutbildad så att jag kan ägna det sista året åt att sudda ut sådana misstag. Bitchslapa på, ta röven så känns det inte så mycket ;)

11:06 AM  

Post a Comment

<< Home