Saturday, May 19, 2007

Solen skiner med sin frånvaro... fel tid.

Idag vaknade jag klockan 04:58 och trodde min lägenhet brann. Det var en måttligt trevlig upplevelse, men blev desto trevligare när jag upptäckte att det var en illgul sol som sken in genom mina orangea gardiner. Då började jag genast planera lite tidigare uppstigning för att hinna spendera tid i solen. Jo men visst. Drömma kan man. Upp klockan åtta efter att inte kunnat sova mer under morgonen då solen som sagt var en smula distraherande. Sömnen hade vid detta laget inte vart särskilt god då jag haft ont i knät hela natten och något hade roat sig med att stå och gråta hjärtskärnande utanför mitt fönster.

Klockan åtta var det fortfarande relativt fint väder. Vid halv nio hamnade molnen på himlen. Vid klockan nio när jag var klar och solredo befann sig gråa moln och hård vind utanför fönstret. Jag fick vackert sätta mig i soffan och titta på ännu ett avsnitt av Huset Fullt. Hur kunde det bli så? Kan inte solen hålla sig undan när man inte behöver den och sen titta fram dagtid istället för tvärtom? Det hade vart så praktiskt.

Idag ska jag vidga mina vyer. Helt plötsligt ska jag besöka Mariefred. När jag hör det tänker jag bara att det var där Agnes i Fucking Åmål bodde innan hon tvingades att flytta. Nåväl. Jag har hört att de har öl och choklad där, så då är jag lugn. Syftet med resan är att klappa på mamutar, vilket jag sett fram mot länge.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Vädret gör, minst sagt, som det själv vill. Regn här med. Blä. Hälsa mammutarna. Tror jag. Puss

5:37 PM  

Post a Comment

<< Home