Thursday, May 31, 2007

Examensfest och obekväma skor

Ibland kan man undra om det är ett bra tecken att man börjar gapskratta när man bara slänger en blick i spegeln när man passerar någon sådan? Det gjorde jag under hela gårdagskvällen. Men den frillan, de läpparna och mig själv i klänning kunde det inte undvikas. Andra tyckte visst precis samma sak, förutom att de dessutom fick nöjet att skåda mig när jag försökte gå. Det var en katastrof. Trots tåoperation höll jag på att avlida efter 10 minuter och längtade efter mina sneakers som låg kvar hemma hos Maja. Dock lever jag upp till en väldigt vuxen sak: jag bar med mig en skopåse med betydligt mer bekväma skor som jag sedan slängde på mig efter ett par timmar. Genast blev kvällen helt underbart rolig.

Det är nu man nästan börjar inse att skolan snart är slut. Alla var uppklädda och så extremt fina. Vi bjöds till fördrink hos tjejerna i femman som senare med all rätt vann pris som festfixare. Ingång till IDP skedde via en röd matta och mycket ballikt fick vi fotograferas innan vi knallade in. Lärarna hade gjort en film, de höll tal och allas vår studierektor Lasse Frank i utstyrsel som en maffiaboss klev fram för talhållning. Han började med att fråga vem han var och pekade på mig. Jo, jag har ju faktiskt berättat för honom en gång att det är han som är Lasse Frank, i fall han nu hade glömt det. Det hade han inte, och inte händelsen heller.

Man kan kort och gott sammanfatta kvällen med sexiga flygelfotografier med tillhörande spelande, smaskig buffé som alla stod och åt med fingrarna av fram mot klockan två, gruppdansande som man kunde tro var förkoreograferad, pardans med mig och Mike som debutanter på golvet sedan hängde resten på, slipsar runt huvudet, fötter som gjorde ont på alla håll och kanter, långa cigarettmunstycken som folk hotade att peta ut ögonen på varandra med, smuggelsprit i äkta trettiotalsanda, ett evigt blixtrande från alla kameranördiga vänner, flygande kjolar och slutligen efterfest i femman som slutade runt femsnåret.

Bilder togs det många och i skrivandets stund är det bara hos Linda det publicerats några. Jag lånar enbart ett par av hennes här. Gå till hennes blogg för att se underbart fina fotografier.

Jag och Mike på fördrink

Jonk, lika snygg och glad som vanligt



Johan, lika gangster som vanligt


Azize lika skrattande och Satu lika pratande som vanligt



Jag, lika ovetandes av fotografen som vanligt

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Värri naijs picks måste jag säga! Det var trvligt att vara med i förstadiet och se hur fina ni blev :) Ska skicka över de bilderna så fort jag kan, Daniels internet funkar fortfarande inte dock. Pöss!

9:49 AM  
Blogger Ica said...

JOhanna: Tack tack. Ja, skicka snart. Och inget porr på bloggen.

10:00 AM  
Blogger Moggelito said...

Verkar som om ni haft det kul. Jag blev nästan lite avis. Tyckte ni var jättefina i era utstyrslar. ..jag kunde nästan höra sorlet från någon av alla ölhallar/nöjeslokaler i 30-talets Europa i mitt huvud när jag kikade på bilderna...eller så är det bara de vanliga rösterna.. ;)


Vi hörs, snart, hoppas jag.

M

3:02 PM  
Blogger Heléne Eriksson said...

Fan vad snygg du är!

4:24 PM  
Blogger Ica said...

Mogge: Vi hade skitkul! Bästa festen på lääääänge.

Heléne: Tack :)

6:45 PM  

Post a Comment

<< Home