Tuesday, April 10, 2007

Varför volleybollare har fula brallor

Ja, jag har ju skrivit en del om volleybollen, och snackat om våra extremt hemska hotpants som vi måste spela i medan basketspelare får ha snygga fladdershorts. Nu blev det väl helt enkelt dags att visa hur vi egentligen är... och ser ut. Från förlust till slutligen serievinst.

Här ser det faktiskt ut som att vi har koll på våra positioner, eller på vart vi ska i alla fall.


Hej, en spelar, resten står och kollar. Jag med rakast ben av alla. Fy mig.


Det här går åt helsike!



Jamen tack som fasen för den här matchen då. Gruff.



We are dooooomed!


Men sen så jäklar. JAG är uppe och blockar. Tur att Lena är lång och blocksäker.


Lena hoppar snyggt och graciöst och Johannas benföring är det heller inget fel på.


"Hittar du nåt i snoken?"

"Sådär står det inte i instruktionsboken!"


Ja, tillslut vann vi då, och även om vi nu är döpta till Turkossorna i nästa turnering måste väl ändå en liten del av serievinsten bero på talang... eller?

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Klart det beror liiite på talang iaf. Det syns ju på korten *host host* Vad jag gör med mina ben kan man ju undra men... Äh, vi är bra och turkossorna kommer gå långt i Kal&Ada... Or something...

9:25 AM  
Blogger Johanna said...

du är ju den enda blondinen i laget! känns inte det som att sticka ut lite?:)

5:54 PM  
Blogger Ica said...

Jo, jag har fått höra det. Jag känner mig såpass utstött att jag funderar på att bli brunett.

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

visste inte att du spelade volleyboll. Kul med bilder!

10:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Turkossorna" - jag läste det som turkos-sorna och tänkte att nu måste nåt blitt fel...

3:07 PM  
Blogger Ica said...

Hanna: gjorde du inte? Där ser man.

Ewa: Ja, det där är ju en tolkningsfråga. :) Det är ju inte heller inte för intet som vi har turkosa uppvärmningströjor.

8:03 PM  

Post a Comment

<< Home