Tuesday, April 10, 2007

Ännu en utmaning

Jahapp, då var det dags för en sån dära utmaning igen då. Jag har för mig att jag utfört denna någon gång tidigare, men antagligen har livsvalen fått en annan prioriteringsordning sedan sist, så va fasen. Nu är det Christina som slängt på mig detta. Kan det vara en hämd för alla svamlande kommentarer jag hela tiden utsätter henne för.

Tio första
Första bästa kompis: Annapanna helt klart. Vi började på dagis ungefär samtidigt som småttingar. Flertalet gånger har vi blivit kallade tvillingar och systrar (Hon är dock inte ett skvatt lik Klüftan, förutom att de är nästan lika bra i friidrott). Vi har kommit till skolan i likadana kläder. Vi inledde vårt första långvariga förhållande på samma datum och ja... kom till skolan samma dag och hade blivit vuxna om man säger så.

Första bil: Åh, min lilla neongröna Ford Fiesta från 1977 som hade haft mormor, mamma och bror bakom ratten. Det blev tillslut jag som tog livet av den. Då hade spolarvätskepedalen hakat upp sig. Man kunde inte öppna förardörren utan skruvmejsel. När man tutade började vinrutetorkarna gå och den hade gett mig många möten med snygga killar som ädelt erbjöd sig att putta igång mig i byns enda trafikljusförsedda korsning.

Första kärlek: Hm, antagligen Marko eller Jägarhatten. Varför han kallades så är väl ganska uppenbart och jag förstår inte hur min smak yttrade sig på den tiden. Dessutom var jag fem bast och dessa två herrar runt 20-25.

Första husdjur: Vår fina men på tok för snälla vorsteh Amigo. Dock var jag inte lika elak mot honom som bror var som bebis. Han bet honom i tungan och petade honom i näsan. Sånt kunde jag ju göra på bror sen när jag föddes. Stackars Amigo.

Första semester: Vejbystrand. Dit åkte vi några veckor varje sommar. Underbart eftersom det stod hästar på andra sidan gatan. Ett år var dock hästarna borta och jag sörjde som attans. Nästa år stod det ett bibliotek där istället och jag blev glad igen och läste mig genom hela sommaren.

Första jobb: Hm, det måste ha varit i stallet. Har för mig att jag jobbade där i tre eller fyra veckor. Sista dagen var jag ledig och åkte till Växjö med Annapanna och köpte ett par inlines för hela lönen. 2300:- kostade de, men de var attans bra och jag använder dem fortfarande.

Första köpta skiva: Första jag fick var Orup eftersom bror vägrade ge mig Michael Jackson. Men första köpta var nog Top tracks som innehöll Leila K, Captain Hollywood project, Ace of base, 2 unlimited och var bara sååååå bra.

Första riktiga kärlek: Hjälp, riktig? Jag gillade en Markus väldigt mycket, men vi var bara ihop i två veckor. Nej, Johan såklart. I sexan. Jag hade en bricka som det stod Johan på runt halsen. Den fick min andra bästis Lotta sen i åttan när de blev ihop. Hrmf.

Första piercing: I navlen då? När jag var 18 eftersom jag har en stenhård mamma. Men hål i öronen har jag gjort en hel drös vid olika tillfällen.

Första konsert: Svårt. E-type var antagligen först. Men det var på Balders och sen på Vattenfestivalen i Stockholm och jag fick inte gå utan bror. Annars måste det vart Pink. Kommande är 25 maj då Linkin Park intar Globen.

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Öl skulle jag väl tippa på. I lördags.

Senaste filmen du såg: Tjaaaa... jag kollade lite på Harry Potter vilken dag den nu gick i påskas.

Senaste ringda telefonsamtal: Maja igår för att försöka verka amitiös med vår c-uppsats.

Senaste bubbelbadet: Haha! Med Emily borta i Urshult efter en fest. Vi hade bubblor upp över huvudet och över hela badrumsgolvet.

Senaste spelade cd: Evanesence igår. Fick ett nostalgiskt ryck

Senaste kyss: Om det nu var med holländaren i Göteborg blir jag deprimerad.

Senaste gången du grät: Jag? Pass.

Senaste måltiden: Nån liten timme sen då jag åt banangröt till frulle.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Näe.

Blivit arresterad: Näe. Eller?

Blivit kär vid första ögonkastet: Näe.

Fastnat med blicken i någons urringning?: Det har jag säkert. Har man ingen egen får man ju fascineras av andras.

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej, det får man ju inte.

Haft ett one night stand: Som sagt: mor och moster läser ju här.

Busringt till någon: Hell yeah! Mycket roande.

Sex saker jag gjort idag:
Ätit frulle
Sett ett avsnitt av Full House
Spräckt mitt munsår. Aj.
Vikt tvätt
Diskat
Grimaserat åt mig själv i spegeln

Fem favoritsaker utan rangordning:
Min laptop
Min dvd-samling
Mina sneakers
Min säng
Min mp3

Fyra personer du kan berätta allt för:
Jag berättar inte allt för någon. Men jag skulle säkert kunna för:
Micaela
Annapanna
Systrarna T-fjord
Maja

Tre val:
Blått eller rött? Blått, alltid blått. I love blue
Sommar eller vinter? Dum fråga. Jag hatar vinter, kyla, snö. Jag älskar sommar, värme, sol. Choklad eller chips? Ännu en dum fråga. Choklad givetvis. Det skulle jag nog inte klara leva utan.

Två saker att göra innan du dör:
Skriva en bestseller
Rida vilse bland bergen i Australien igen och få chansen att ropa Coooiiiiii!

En sak du ångrar:
Få saker ångrar jag eftersom jag tror att de flesta saker har någon mening. Men en sak är tydligt. Dock är den inte av bloggämne.

Fyra personer som du vill ska anta utmaningen:
Fjanten
Lotten
Majsan
Kristina

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Strålande gumman! Vad kul att läsa!! Har du funderat mer på det där med kyssen ..? Du har ju ngt att komma ihåg i alla fall. Det har inte jag :/ JO! Jag fick en kyss av min hund häromdagen. Räknas det?

12:21 PM  
Blogger Ica said...

räknas hunden så skippar jag holländaren. Jag skippar gärna honom ändå. Han var en av de utvalda som vid förfrågan av nummer fick mitt mobilnummer som jag la ner 1998, men tack och lov fortfarande minns vid kniviga situationer.

12:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, sånt här är så himla kul att läsa ...

Och vet du VAD Ica - jag har precis utmanat dig också ... Helt ovetande om att du just råkat ut för en utmaning! Dock är det inte samma!

1:59 PM  
Blogger Moggelito said...

..håller med om att såna här grejer kan vara kul att läsa. Jag fick mig dessutom ett gott skratt när jag läste kommentaren om telefonnumret.. Hehe. Elakt. MEN kul!

2:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja men du fastnar ju med blicken i min urringning hela tiden. Eller nåt. Höhö!

2:58 PM  
Blogger Ica said...

Lady-Då ska jag dit och kolla.

Mogge-Hm, ja, kanske lite elakt, men va katten. Jag vill inte vara otrevlig och bara säga: nej, du får inte mitt nummer! även om det vore mest ärligt.

Johanna- You wish.

4:07 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Alltså förlåt och ursäkta men att kyssa hundar ... Den där långa, sladdriga tungan, inkletad med dregel? Hur går det tekniskt till?

5:00 PM  
Blogger Ica said...

Lotten: I mitt tycke gör man inte det. Man pussar på sin hund. Men i förhållande till holländaren skulle jag nästan kunna kyssa hunden istället.

5:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sådärja. Om mitt gudsjämmerligt sega internet låter mig publicera eländet finns det för allmän beskådan alldeles strax.

6:44 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Sådärja, jag säger som Kristina. Fast jag hade jättesnabbt internet som tillät nästan allt.

12:15 AM  
Blogger Lotten Bergman said...

Och hojt, hojt, du har också glömt sjuan!

11:53 AM  

Post a Comment

<< Home