Friday, March 02, 2007

Klassfest... någon dag... i mars... tror jag.

Nu trogna läsare får ni ha överseende med att detta inte blir ett inlägg alla kan ta del av. Eller, självklart kan ni ta del av det, men du får inte paxa grejer. Eller, självklart får du paxa grejer om du kommer och lämnar dem, men går om du inte går sista året inom Textdesign är detta nog inte festen just för dig. Men du kan ju läsa och skapa ditt eget knytis. Där givetvis alkolhol får medtagas själv. Varför jag går med på att lägga ut detta på min blogg och ta emot anmälningar här? För nu får jag paxa först givetvis.

Okej, kära textare. Följande lista är det vi alla får slåss över. Jag frånsäger mig ansvar om felräkningar. Paxa på och slåss som attans, men gör det hellre IRL än i mina kommentarer. Där vill vi inte ha våld. Eller, bråka hur mycket ni vill, men skicka inte några otrevliga virus till ägaren av bloggen om du inte får baka bröd. Glöm inte att kommentarerna gäller också som anmälning. Jag minns inte när festen var, men det får samtliga säkert mail om.

5 pajer
2 valfria huvudrätter
1 person som köper plastbestick och glas (beräkna till ca 25 pers)
1 person som köper servetter och tallrikar (beräkna till ca 25 pers)
3 personer som bakar bröd
3 personer som gör sallad (kanske pastasallad)
3 personer tar med dessertostar
3 personer som köper kex
3 personer som köper snacks

FEM pajer?? Jeeez. Vi kommer ju inte gå hungriga från festen i alla fall.

25 Comments:

Blogger Ica said...

Jag köper snacks!

7:18 PM  
Blogger SkäggMike said...

Jag kan köpa plastbestick och glas.

10:13 AM  
Blogger majsan said...

Jag köper desertost!

1:26 PM  
Blogger Sannan said...

jag kan köpa tallrikar och servetter =)

ja o så klart kommer jag!

4:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag kommer. Och jag tänkte baka en av alla fem pajer =)

10:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag köper också snacks! vad ska du köpa Ica? jag tänkte köpa en massa godis!// Satu

1:09 PM  
Blogger Ica said...

Satu- Tja, chirre... ostbågar... sånt snacks.

6:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

okelidokeli, men då kör jag på smågodis =) / Satu

2:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

den 24:e sa vi=) klassfest!yeehooo

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag kan fixa en pastasallad, blir nog en grekisk variant med fetaost och oliver och så.

Är det någon som tar på sig och skicka mail? För jag har inte fått något än i alla fall...

Bara 19 dagar kvar, wohooo!!

6:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kollektivet kommer så klart, vi tar det som blir över helt enkelt!

Mail har skickats ut men passa på att snacka med alla klasskamrater ni träffar ändå. Bra med grupptryck i detta fallet!

6:55 PM  
Blogger Pytti said...

jag kommer! så klart! väntar med att tjinga nått tills vi ser vad som saknas.

8:50 AM  
Blogger Elisabeth said...

Jag kommer så klart! jag kan göra en paj. kram Bettan

3:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag skulle gärna KÖPA med mig något eftersom jag kommer med tåg och kanske inte kan laga mat och få med mig den :)

4:39 PM  
Blogger Johanna said...

Jonkan kommer å gör en kantarellpaj. Sorry mike.

Har ni kollat allergier??

7:21 PM  
Blogger Elisabeth said...

ghaaaa glömde kolla i almanackan, mamma kommer samma helg så det är inte säkert att jag kan komma. /Bettan

7:43 PM  
Blogger Ica said...

Nellan: Men säg här vad du vill köpa då :P Så ska vi inte tvinga dig att laga nåt, men det gäller ju att tinga.

10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej! Vi lämnar bebisarna hemma och kommer på klassfesten. Vi köper med oss lite kex. Sen undrar vi vilken tid det är som gäller och om man kan få någons nummer om vi inte hittar...

7:56 PM  
Blogger Johanna said...

0708 95 23 06 är JOhanna Nummer. det kan ni få:)

9:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

är det är man ska anmäla sig eller? :D

Kajsa

3:06 PM  
Blogger Pytti said...

070 2402624 är numret om ni vill ha det till nån som faktiskt bor där festen håller till ;)

9:03 PM  
Blogger Ica said...

Kajsa: Japp, anmäl dig här.

2:50 PM  
Blogger fika said...

Here comes a anmälan! Efter påtryckningar har jag bestämt mig för att göra en paj. Vad det blir för någon lyder under inspiration!

10:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Eeeh, har kommit på att jag har ingen aning om när jag kommer hem från danstävlingen... blir vid 19-tiden kan jag gissa, men kan bli både tidigare o senare, kanske bäst att någon annan gör en sallad också för säkerhets skull om jag kommer sent. För kommer det gör jag i alla fall, hur trött jag än är, lovar :)

5:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag fixar en vegetarisk paj/Linda R

10:32 AM  

Post a Comment

<< Home