Wednesday, February 21, 2007

Livets små under, både goda och onda

Livet bjuder på goda och onda ting. Den gångna veckan har jag fått vara med om både och. Och då snackar vi nästan extremerna på varsin sida.

Vi börjar givetvis med livets goda. I och för sig gensomsöktes nästan samtliga mataffärer i hela stan utan resultat och med reaktioner som: "Kräftor?? I februari? Är inte inte riktigt kloka?!"
Kloka eller inte. Kräftorna låg framdukade på lördagskvällen och hörde helt klart till livets goda ting.


Ey! Du ligger på min klo.


Ja, sedan hade vi ju det här med livets onda ting. Jag tror inte det finns någon av de som läser min blogg har missat faktumet att jag formligen avskyr kyla. Därför tyckte jag livet verkligen serverade mig en rejäl portion av livets onda när den här synen mötte mig innan jag skulle trampa iväg till jobbet. Som sagt: istappar i näsan är inte behagligt, men vanligt förekommande vid dessa temperaturer.



Nej, det här är inte ett dugg humant, och bilden är inte manipulerad.



4 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

När jag var på Coop och fotograferade mögliga citroner, hittade jag i frysdisken inte mindre än sju (7) paket med frysta kräftor.

Den där personalen kan man ju inte lita på.

11:19 PM  
Blogger Ica said...

Nääää! Vilket sätt. Nåväl. Frågan är ju hur de kräftorna hade smakat med tanke på dess fruktdisk.

11:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

det kanske bara är jag men jag ser inte vad du vill visa med termometern. Jag kan iofs gissa mig till det. Give us spring please!!

7:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kunden har alltid rätt, dom får fixa helt enkelt det kunden kräver.

8:56 PM  

Post a Comment

<< Home