Thursday, February 08, 2007

Hyena vs. harmoni

Jag skrev ordagrant denna text i ett mail tidigare i eftermiddags:
"Om min cykel inte varit så skranglig hade jag tidigt imorgon tagit mig ut, snott hela upplagan av Evelina och cyklat iväg med den på pakethållaren."

Nu är dock fallet så att Evelina har såvitt jag har förstått rätt en ganska stor upplaga. Dessutom finns det ingen fjädring i min pakethållare. Annars skulle jag nog gjort det. Fast det är snö och kallt ute och jag inte längre är särskilt morgonpigg. Anledningen? Jag fick se bilden som skulle stå med artikeln. Och jag tappade hakan och mailade i panik tidningen för att se om någon möjlighet fanns att ändra. Icke. Journalisten och jag var inte fullständigt överens. "Hysterisk hyena" menade jag. "Harmonisk och glad" menade hon. Nu är det ju då upp till hur många människor som helst att skaffa sig en uppfattning om den saken.

Vad synd att jag inte har en bil, en rånarluva och åtminstone lite mindre rädsla för mörker så jag kunde utföra något kreativt med upplagan.

6 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Och (tadaa) i en hel vecka från och med fredagen den 9/2 kan man ladda ner tidningen som pdf häääääär.

11:35 PM  
Blogger Ica said...

Fint att du la upp det med. Ifall jag nu skulle få tag på upplagan. Hrmf.

11:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

äääh, sa faligt är det alldele säkert inte! Just be proud, det är inte alla som hamnar i tidningar :) vi är iaf stolta över dig, trots att vi inte läst än ;) pussar o kramar fran systrarna tångefjord

11:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

TACK Lotten!!! Ica: Sååå farligt är det väl ändå inte! (Men det är klart ... jag har ju inte kollat än - återkommer haha!!!)

1:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Näe! Du var ju JÄTTEFIN!!!! Och nu ligger länken hos mig också för jag blir ju sååå mallig över er alla fyra och inte minst att ni ju bor i min lilla stad ;)

1:49 PM  
Blogger Ica said...

Systrarna T: Nu kan ni läsa hur mycket ni vill. Åsa, jag lovade ju dessutom skicka ett ex till dig.

Christina: Jätetfin? Och Lotten sa fotomodell. Ni har helt klart vuxit upp ett annat årtionde än jag. Men tack så mycket ändå :) Det händer ju massa i din stad.

1:56 PM  

Post a Comment

<< Home