Friday, February 02, 2007

Bloggande öl

Mycket snabb reflektion av kvällen:
Tanke nummer 1. Vad i hela friden har jag gett mig in på?
Tanke nummer 2. Jag ska aldrig skaffa barn... eller eget företag.
Tanke nummer 3. Fan vad trevligt det är.

Ja, för att göra en lång historia kort kan man ju nämna två förvirrade blonda turister varav den ena på kryckor som inte hade en aning om vart de skulle, men frågade sig fram och kände sig extremt duktiga. Därefter kan man nämna barhäng för att avancera mot ett bord där just rubriken om Biff med piff och något med sill och sur grädde tog upp kvällens första hästgarv. Sedan beställdes fyllemackor, eller ankor eller vad det nu var där bloggare som aldrig setts förr helt ogenerat började nalla oliver och kött från min tallrik. Ett smärre överfall av en två meter lång gotländska hanns också med, men flyddes från med takt och list. Det fotades skor, öppna munnar och mat. Det pratades barn, karlar, gynekologer, mer barn, bloggar, kontaktannonser, mera barn, åldersskillnad, fotboll, mödrar och säkert lite mer barn. Detta med en liten korean på 1,5 meter som hela tiden sprang runt och agerade martyr/väldigt trevlig. Mitt i allt skulle det ju bloggas. Vem blir förvånad?

På det stora en mycket trevlig kväll som avslutades med konstiga betalningar och en i behov av kryckor som halt-springer ut genom dörren, följd av en i mindre behov av kryckor men dock med kryckorna under armen för att halka in på närmsta station. Åter igen skulle beteendet turist lysa igenom på väg till Flemingsberg. Vi lyckades handla biljetter hem (som ingen för övrigt kollade), diskutera FIs grundtanke, bråka om rätt spår och få rätt rulltrappa i rullning. Väl inne i tåget förkunnade kryckbärerskan(Ja, Lotten) lite väl högt för det 60+ sällskapet på andra sidan mittgången att de skulle stå för underhållningen. Detta fick sedan icke kryckbärande(Ja, jag) försvara medan kryckmänniskan försvann in på toaletten som jag sedan dörren till baren förkunnat att jag var i stort behov av. Sedan kan man ju dock fråga sig hur det kan vara så att dagens mest imponerande grej var att taxichaffisen bar en "mysse" (hans egna ord) sedan 1971 och fortfarande höll den blå. Ja, han höll ju sedan även upp dörren när man skulle hoppa av.

En mycket mer begriplig redovisning står Solusfemina för. Jag ska skaffa en karl till henne. I april. Jag ansågs visst också som blek stora delar av kvällen om man läser vad hon skrivit. En annan sida stod för de skrattframkallande rubrikerna och inledningen till snack om morsor. Anna skaffade barn som 20åring, och bäddade fint ner ett av sina pommes i servetten. Översättarhelena kommer från mina trakter: Småland, och äntligen fick jag mobba någon annan för denna dialekt, även om hon var snabb att poängtera att jag även lätt gick över till gotländska. Fotbollspassionen kom inte fram förrän i slutet och då ihop med Kulturbloggen, och hennes icke medverkande son. Cruella imponerade mest på mig då hon har ett alias man inte kan förknippa med henne och bara använder det till kommentarer. Och Lotten ja, jo, hon hade kryckor och fick mig att beställa in hennes tredje öl samtidigt som hon fick lillkoreanen att fixa glass med själ i till henne.

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Fast glassen, som han ju hade tillagat med själen, var synnerligen själ- och smaklös.

1:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu känner jag att jag har fått ett pommfritt-stigma. Är det det enda jag ska bli ihågkommen för? Min sorgliga lilla pommfritt?

Kul att få träffa dig iallafall, du var ungefär precis raka motsatsen till hur jag hade tänkt mig dig!

1:32 AM  
Blogger CV said...

Ja det var jättekul och vilket babblande det var.
Trevligt att träffa dig:)
RS
kulturbloggen.com

8:43 AM  
Blogger Översättarhelena said...

Kom det inte fram lite dalmål emellanåt också om man tänker efter noga? Jo, det tror jag allt.

9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men den själlösa glassen gav Lotten till sin nyponfräscha svägerska, det såg jag allt!

9:31 AM  
Blogger Petra said...

Det var jättegoda oliver!!!

10:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bakgrunden till mitt alias har jag en gång i forntiden mejlat till Lotten... den inbegriper ratad lasagne, trasiga tallrikar i vasken, skrikande småbarn, vansinnig mamma och en granne som ringde på.

12:31 PM  
Blogger Petra said...

Ett styck sko-quizz: http://stockholm.blogsome.com/2007/02/04/sko-quiz-fran-bloggtraff/

10:57 AM  

Post a Comment

<< Home