Wednesday, January 17, 2007

Våld ska med våld motarbetas...eller?

Är det bara jag som har lite svårt att förstå det här med hockeyvåldet? Eller, just våldet kan jag ju förstå, men hur kan det komma sig att i samma nyhetsprogram säger de först att det ska delas ut en belöning på 50 000:- för den snyggaste tacklingen i elitserien för att få ett mer fysiskt spel, och därefter med allvarlig min berätta hur Kalla Fakta och Drevet ska ta upp problemet med det mer utbredda hockeyvåldet. Är det bara jag som inte får ihop ekvationen? Vilken genialisk idé:
" Ja, spelarna håller i riktigt manlig anda på att slå ihjäl varandra ute på isen. Jag vet, vi ger 50 000 spänn till den som kan se till att puckla på de andra lite extra."
Jag skulle också vilja kläcka så underbara idéer.
Våldtemat fortsätter i bloggen via gårdagen händelser som kommer att rapporteras senare och morgondagens utbildning.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nee, jag förstår inte heller, helt idiotiskt ju

11:54 AM  

Post a Comment

<< Home