Sunday, January 07, 2007

Vad är egentligen sant och falskt?

Direkt hemkommen från heldag i Örebro med volleyboll (där vi för övrigt vann hela klabbet), måste man ju in och kolla till om folk verkligen vet vad de tror sig veta om en.
Jag slapp ju äta upp det jag sa om att AnnaPanna skulle bli miljonär i ämnet Ica. Hon var nämligen den första som gissade helt rätt, och med en klart poängvärd motivering.

1. Det är inte ett dugg sant att jag har vart med när de sprängde en byggnad under inspelningen av Matrix Revolution. Åsa och jag var visserligen på god väg, men förvirrade oss när vi var ute och sprang på broar i Sydney på mörka kvällen. Det var dessutom i Sydneys utkant där vi inte var vana att vandra runt. Så vi sprang och sprang samtidigt som vi tittade på klockan. Väl värt att nämna är väl att varken jag eller Åsa vid den tidpunkten besatt särskilt rik kondition vilket gjorde att vi mest lunkade fram hysteriskt flåsande. När vi mötte en hel hop människor som alla pratade om hur häftigt det hade varit med sprängningen gav vi upp och vände hemåt.

2. Jo, det är jättesant att jag har varit magsjuk i fyra olika världsdelar. Tragiskt nog samtliga jag besökt. I Australien kan jag inte ens räkna gångerna. I Asien, Thailand, hade både jag och Åsa en trevlig magbakterie vår sista tid på resande fot. Mycket intressant upplevelse då vattnet i toaletterna i Thailand står mycket högre än övriga delar av världen där jag varit. Man fick nämligen inte spy för mycket i taget. Då svämmade det över. Ja, förlåt, äckelläsning. I Afrika, närmare bestämt Egypten, hängde jag och Johanna på dörren till toaletten på vårt hotellrum och fick tillslut nästan schemalägga perioderna där inne så det inte skulle bli orättvist.
I Europa kan jag heller inte räkna varken gångerna eller länderna, men Spanien, Kanarieöarna, Holland, Sverige finns åtminstone med på listan.

3. Ja, här kan man ju undra vilka höga tankar människor har om mig när de gissade på detta alternativet. Jo, jag har räddat MER än 70% av samtliga slagna straffar på mig. Det är faktiskt inte så vansinnigt många som jag har släppt in. Fråga mig inte varför, men jag har en förmåga att psyka mina motståndare vid straffläggning, och då brukar det gå bra för min del. Sämre för deras. (Hrmf, vem låter sig påverkas av ofarliga lilla jag?)

4. Jojomensan. Jag har vart i tv. Mer än en gång. Denna gång då jag svor med en bulle i munnen var inte i sällskap med Thomas Ravelli utan när ett tv-program hade hemma-hos-reportage hos oss. Jag minns inte namnet på det. Familjen skulle sitta runt matbordet, fika tillsammans och agera normalt. Jo, så när Ica blir tillfrågad av mor vad som hänt i skolan under dagen berättar Ica detta, med ett stort "Jävla!" inkluderat.

5. Sist men inte minst, läs inte mamma och moster, så har jag blivit övertygad om att jag skulle tjäna stora pengar som erotisk massör. Detta innebar dock inte att jag någonsin tog jobbet. Jag var bara oskyldig och naiv och gick på en anställningsintervju i Australien som massör. Kommer ner med en stor kraftig kvinna i en låååååång korridor med röd belysning och Madonnas "Like a virgin" i högtalarna. Hon visar mig var de andra som jobbar där sitter. Jotack, 15 stycken pinnsmala små asiatbrudar sitter i bikini i ett rum.
- Jo, här masserar vi alltså nakna, med våra egna kroppar.
Ica blev naturligtvis mer likblek än hon brukar och försökte under lång stund slingra sig ur detta. Enda anledningen till att det tog tid var att tanten springer runt hela tiden och ber mig bara vänta, tänka efter, fundera på de stora pengar jag kan tjäna med mitt utseende och kropp (Yeah right, de män jag såg där skulle väl nå mig till hakan ungefär). Slutet gott, allting gott och jag tog aldrig jobbet. Jag började sälja Nalle Puh-pennor i välgörenhetssyfte istället. Mycket mer oskyldigt.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha, oj så pinish=) jag hade fel trots att ja va med på plats... så det kan gå. har bara en sak att tillägga om den oskyldiga nalle puhförsäljningen; "would you like to have kids?" hoho =) puss /åsa

11:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

för övrigt; länka om till min blogg!! jag är inte representant för extremeblack.com thank you very much! huu... du glömde blogspot.com gumman. //åsa

11:55 AM  
Blogger majsan said...

Du måste ha varit på den knäppaste jpbbintervjun någonsin :)

5:04 PM  
Blogger Sara Ödmark said...

Asch, jag hade fel!
Nu har i alla fall jag också publicerat mina svar till utmaningen.

7:09 PM  

Post a Comment

<< Home