Wednesday, January 10, 2007

Lättstressad? Lightstressad? Überstressad! Eller bara lite känslig

Igår låg blogger nere en stund. Hela Icas inre var i smärre uppror. Hjärtat pickade iväg i oro, och magen ville helst käka bomull för att slippa den förfärliga känsla att min blogg kanske hade avlidit.

Med andra ord har jag kommit till en insikt. Jag har alltid sagt att jag är stresstålig. Detta är rent skitsnack. Stresstålig är nog det sista jag är. Jag får illamåendekänslor att vara ute i senaste laget. Mina händer börjar svettas trots att jag ALDRIG lidit av handsvett när bussen är en halv minut sen, eller när jag bara har tio minuter på mig att gå sträckan som endast egentligen tar två minuter att krypa. En timme innan jag måste trampa iväg till jobbet tittar jag på klockan sisådär var tredje minut så inte timvisaren får för sig att löpa amok utan förvarning.

Många fysiska symptom sipprar fram genom ens gömmor och tanken på att man är lugn som en ko far sin kos (haha). Istället är jag nog som en stirrig hyena och mår illa, svettas, får yrsel, tappar minnet, darrar, rycker, blinkar, flåsar, och hoppar upp och ner när disken står och torkar i diskhon. Måste man erkänna att man istället är lättstressad? Jag som ser mig själv som en cooling. Attans. Det spelar uppenbarligen ingen roll om bussen inte kommer, min cykel har flyttat hemifrån, att jag har 30 minuter på mig att byta tåg, inte hinner skala potatisen innan vattnet börjar koka eller sitter bänkad på träningen en kvart innan de ens låser upp salen. Eller grundar sig allt i min hysteriska noja att komma för sent? Jag kanske inte alls är lättstressad. Fast, då skulle jag å andra sidan inte leka samba med benen i sängen när jag inte kan sova, eller diska med maxpuls innan Homer dyker upp i rutan efter reklamen. För att inte tala om när minnet blir svart av... av...var det nu jag har inbokat? Göra ny hemsida för dem, basketprogram där, power point där, en sjukgymnast där, projektarbete där, hjärnskrynklaren, jobba då, uteöl den kvällen, möte mot våld (eller var det med våld?), Londonresa i vår, bröllop, möhippa, agilitykursen vid väder, låsa överlåset varje kväll, barnvakta vid behov och vänta nu, råkade inte jag skicka iväg ett mail till chefredaktören på KP i ett svagt ögonblick på jobbet igår?

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

KP var bra, det ska du inte oroa dig för :) Sjukgymnast...? fått tid? cool down brudn ;) kram

6:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Man kan inte tvinga fram kommentarer av Johanna, då får hon prestationsångest vet du :) För att kompensera får jag väl kommentera allt jag läser av dig i fortsättningen :)

7:11 PM  
Blogger Unknown said...

Jag satsar på "bara lite känslig". Du kan få lite senhet av mig, jag är helt okej duktig på att komma för sent. Fast det kanske du visste?

10:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej bakisråttan. har du det kul med gruppen din? ibland underlättar en fika eller två mellan varven. hajhaj

2:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ta med Miken då så lovar jag noll riskakenärvaro. du, vi tränade igår - we did it- så skönt det var efteråt! ses imrg! Idag är jag ledig från gruppen..

11:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha, inte lätt det där...jag har börjat fundera på samma sak. jag ville oxå tro att jag var en cooling(stresstålig)bummer.

2:22 PM  
Blogger Elisabeth said...

akta så att du inte får magsår nu..=)

10:40 AM  

Post a Comment

<< Home