Sunday, December 03, 2006

Vårjacka + smoothie = första advent?

I morgon ska jag gå till skolan för första gången på ett halvår. Ärligt talat känns det en smula mystiskt. Tänk om jag går vilse. Tänk om jag glömt hur man sitter still under en föreläsning. Tänk om jag kommer på att jag egentligen går fel program. Tänk om jag inte kan plugga längre, och stirrar tomt, skriver U på tentan och får ingen examen i sommar. Då blir jag lite knäckt tror jag. Men va katten, har jag klarat det under alla de tidigare förutsättningarna kan jag väl lika gärna lägga i en växel och försöka puffa igång den smått skadade grå massan däruppe. Men vem vet, vi kanske kan skapa underverk nu när vi för första gången har någonsånär kontakt med varandra.

Vid uppvaknadet i morse (eller vem lurar jag? I förmiddags) kom jag fram till att jag varit stenledig i två veckor och inte gjort något som räknas som produktivt, nödvändigt och nyttigt. Därför högg jag tag i nacken på mig själv, lyfte mig högt och satte igång att storstäda. Det händer inte särskilt ofta vill jag lova. Drog till och med fram tvättmaskinen och gjorde rent där, städade under diskstället och dammsög alla element. Allt detta för att det sägs ju att man ska göra advenstfint, så jag tänkte att jag kör på det konceptet. Nu efter minst två och en halv timme non stop-städning är jag klar. Dock har jag glömt bort det som var anledningen till hela städningen. Mina ljusstarkar står fint kvar i ett av köksskåpen. Nåväl. Det man inte har i huvudet får man ha i fötterna. Det får med andra ord bli ett senare projekt.

Promenad med Maja i någon liten timme. Är det bara jag som känner någon form av kluvenhet av att det idag är första advent, och jag har promenerat i min vindtäta vårjacka och druckit smoothie vid fikapausen.

Nä. Jag har ju bestämt mig för att bara blogga när jag har något vettigt att blogga om, men jag kände lite abstinens.

1 Comments:

Blogger majsan said...

tack för prommisen, mycket trevligt! Jag var så trött att jag somnade framför teven klockan sju. Kan du komma och adventsstäda hos mig också, det är så stökigt här.
kram

10:53 PM  

Post a Comment

<< Home