Thursday, November 30, 2006

Facinerande nattaktiviteter

Egentligen är det ganska trevligt att upptäcka att små saker kan facinera och stjäla tid, samtidigt som det roar en något frukansvärt. Filmen Borat har fått väldigt skilda recensioner, och efter att ha sett filmen kan jag förstå det. Ändå ska det inte stickas under stol med att jag nog inte skrattat så hysteriskt på länge, och under så lång tid som i biosalongen igår. Filmen är en smula rasistisk, snuskig, fördomsfull och pinsam men ändå så underbar. Principfast som jag är brukar jag säkert förtala väldigt mycket av det som tas upp, men samtidigt älskar jag när folk passerar vissa gränser. Jag anser att både Eminem och Manson är genier med sina provocerande sätt. Det säljer ju, och de får ju uppmärksamhet. Oavsett om den är bra eller dålig är det fortfarande uppmärksamhet. Nu tappade jag tråden igen. Borat överträdde alldeles för många osynliga och moraliska gränser, och det är nästan så man får skämmas lite när man hyllar dess humor. Nåväl, jag ska hålla på min principfasthet och stå för vad jag tycker: Jag såg den antagligen vid helt rätt flamsiga humör och tyckte den var underbar.

Fler exempel på liknande facinerande ting kom under gårdagen. Vi kom fram till att det gamla hederliga Nintendo gjordes 1985. Och det håller ännu. Super Mario I, II och III är klassiker som man inte kan tröttna på. Vill man sedan ha lite utmaning dricker man öl samtidigt som man spelar och ser vem som varvar spelet först: Mario som fuskar på alla fuskbara ställen, eller Lugi som kör allt den regelrätta vägen. Tragiskt nog klarade vår Luigi sig längst, och vi varvade inte en enda gång. Kontrollerna åkte i golvet några gånger, och vi bytte till Super Mario III som vi värmde upp med i förrgår. Problemet var bara att då klarade vi oss väldigt långt utan något fusk. Det gick inte lika bra igår. Vi ramlade ner i samma hål, blev uppäten av fiskar, snubblade på slutbossen och Johanna lyckades sparka till spelet när hon skulle resa sig upp att hela allt hängde sig och vi fick börja om från början. Detta just när jag stod i ett av svamphusen och skulle "pick a box".

Därefter kan man undra hur populär hyresgäst man blir när man en onsdagsnatt börjar sjunga karaoke vid kvart i fyra på natten. Då hade vi avlidit på tok för många gånger med Mario och Luigi för att det skulle kunna vara säkert för vår mentala hälsa. Då känns det ju betydligt mer stabilt att skråla till Britney Spears, A- teens och Aqua. Vid halv fem insåg vi att grannarna kanske snart stormar dörren och blåser bort oss med varsin AK 4:a, och det ville vi ju helst undvika.

När Ica sedan flyger rakt upp ur sängen och landar i karategrundposition när tidiningen flyger in genom brevinkastet får det henne att fundera på vilket sorts område hon egentligen är bosatt i, och hur det påverkar henne mentalt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Ica.

Tack för dina ord. Tror också att den där Fredrik, även om han bor i London, är en ganska smart och firnulig kille.

Vad gäller din levnadssituation skulle jag, som gammal Fröslundabo inte stressa upp mig för myckte, men å andra sidan har jag inte grannar med vapen utan tillhörande vapenlicens. Scary.

Ses vi något i helgen eller??
Vad har vi för gemensamma planer?

Sov gott och imorn tänker du, det är bara tidningen och somnar om så gott så gott...

Tjing tjing

10:32 PM  
Blogger Unknown said...

Ica. Man får inte sjunga karaoke. Någonsin. A-teens, Aqua? Näe, sätt igång Bloodbath så kan jag nog growla med. Om tillräckligt många öl befinner sig i mitt omlopp vill säga. puss på dig.

7:31 PM  

Post a Comment

<< Home