Friday, October 13, 2006

Det finns vissa dagar då jag av helt etiska och nödvändiga skäl stannar inne. Med all rätt i mitt eget tycke. Jag vet inte vad folk bygger sina anklagelser på, men jag får ständigt höra att jag är en smula överdrivet skrockfull. Vad är det för snack? Jag bara kastar salt över axeln på människor om de råkar tippa över karet, hoppar ovanligt spänstigt över alla brunnar markerade med ett A, spottar tre gånger över vänster axel om en svart katt får för sig att korsa gatan där jag går, svingar nycklarna tre gånger runt kroppen om någon skulle med bristande förmåga lägga dem på ett bord, går omvägar runt stegar, säger aldrig tack efter varesig prosit eller lycka till eftersom jag inte kan hålla isär vilket som är olycksbådande, håller stadigt i en spegel som inte är ordentligt fastsatt på väggen, pussar stolpe stolpe ribba innan match för att hålla mig kompis med dem, blundar och tänker vackra tankar om jag råkar hamna i obehaget att råka höra en låt av The Hives och jag stannar alltid alltid alltid inne fredagen den 13:e. Oftast innebär det skolk, sjukskrivning eller bara att låtsas som det regnar.

Idag är det just denna olycksbådande dag, och jag är helt omotiverat hemma. På papperet är jag ju hundvakt, men den hunden som i vanliga fall både hörs och syns väldigt mycket har varit väldigt frånvarande sedan jag klev innanför dörren. Jag befarar att hon faktiskt befinner sig i Stockholm med övriga familjen. Kanske lika bra, annars hade jag väl råkat spotta på henne när vi skulle promenera, och säkerligen tappa bort henne på samma gång. Jag har med andra ord skonat min omgivning både från olyckor då huset skulle städas, och säkerligen också en oätbar måltid då jag skulle laga Chicken á la King till lunch. Jag vet i och för sig inte ens vad det innebär, men något säger mig att det inte skulle sluta väl.

Dessvärre är vädret alldeles ypperligt idag. Det betyder att sitta inomhus när man väl är ledig känns inte som ett roligt alternativ. Dessutom lovade jag igår med trots i rösten att komma ner på träningen och agera målvakt eftersom det bara var sisådär ett och ett halvt år sedan jag befann mig mellan stolparna sist. Det om något riskerar att bli väldigt olycksbådande oavsett datum. Jag har inte tränat på 20 veckor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home