Sunday, September 03, 2006

Svampar i all ära. Kantareller i mer ära. Synd att man är så dålig på svampuschlingarna att man inte har en aning om knappt ens hur en kantarell ser ut. Jag plockade korgen full med gula svampar medan hunden gjorde sitt bästa för att trampa ner åtminstone 30% av fångsten. Hon lyckades förvånandsvärt bra. Men nåväl, hem med samtliga gula svampar och i stekpannan med dem. Vaknade i morse och fick ingen magvärk/huvudvärk/galopperande pest/kolera eller liknande. Alltså måste svamparna varit väldigt ätliga. Bra taktik. Jag tror jag ska köra med den fler gånger. Näst gång står vita svampar på tur.

Stackars hunden ramlade ur sängen inatt. Jag vet inte anledningen till fallet men jag hade säkert något ben med i spelet. Lätt att hålla sig stilla när man i drömmen befinner sig i Bart Simpsons kropp och kan göra alla möjliga bus. Klockan 02.19 ringde dessutom telefonen från en underbar liten klasskompis hemma i Tuna som troligtvis var ute och nollade för fulla muggar. Även om det inte heter nollning längre så skriver jag det. Jag blev måttligt road dels av att vakna, och dels av att jag inte var med. Som den känsliga och ödmjuka människa jag är tryckte jag helt sonika bort samtalet, grymtade högt och somnade om. Allt till hundens stora förtret som stod i ansiktet på mig med en gris/giraff/ko i munnen och ville busa. Nu ligger hon trött i min säng och blänger på mig med argsinta ögon eftersom mammas tangentbord verkligen skär i hennes ljuvliga små våffelöron och hon helst av allt vill sova och förtränga att jag inte lämnar henne en sekund i fred under helgerna samt det faktum att hon egentligen är kissnödig och borde gå ut trots att regnet vräker ner. (Det var en väldigt imponerande lång mening om jag får säga det själv.)

Varje år blir jag lika avundsjuk. Oftast två gånger. De gånger då det är svensk uttagning av junior eurovision song contest och det stora finalen. De är två äpplen höga och kan sjunga som små gudar/gudinnor och på det hela har de skrivit text och musik själva. Jag är fem äpplen hög och nio bred, kan inte sjunga, skriver som max blogg två gånger i veckan, kan med stor koncentration max nynna mig igenom blinka lilla stjärna utan att tappa takten.
Livet är orättvist.

3 Comments:

Blogger Mia said...

duktigt av dig att hitta rätt svampar. själv fick jag panik igår för att jag troligen åt champinjoner. den svampsorten är enbart av ondo och äcklig!

3:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

tack för tipsen=)hoppas att du e på bättringsvägen!
vi får peppa varandra om inte annat:P

9:12 PM  
Blogger Johanna said...

hörde att du kommer upp lagom till tess fest!! gud vad lajbasn att få träffa dig!!!

KRAAAAAAAAAAAM

5:54 PM  

Post a Comment

<< Home