Saturday, September 23, 2006

Som den sanna boknörd jag är krävde jag genast att få låna dator med tillgång till bloguppdatering för att dokumentera denna upplevelse. Jag känner mig nästan lite kändisaktig. Det första jag inledde bokmässan med var att gnälla lite över att jag missat Lotten som jag skulle öla med. Jag hinner nästan avsluta meningen innan jag springer rätt in i henne. Ingen öl denna gång, men trevligt ändå. Därefter levde Ica i sin drömvärld. Böcker överallt, och mycket pengar gick åt, men så underbart.

Bäst av allt: Jag har pratat fotboll, ätstörningar och framtid med Tina Nordlund, och fått en bok singerad av henne med orden av kärlek och att jag är härlig. Svävande på moln och kändiskåthet placerade jag mig längst fram i kön för att språka med min litterära idol Liza Marklund. I vanlig ordning och väldigt moget stod jag som en svettig tonåring och berättade hur jag beundrade henne och ville ta över hennes jobb när hon beslutat sig att träda i pension. Jag fick ett trevligt samtal, och två böcker singerade om att jag önskades lycka till att gå i hennes fotspår samt lite feministisk propaganda. Emily lyckades fånga ögonblicket med sin mobbekamera där jag står som en hysterisk groupie med beundrande blick.

Tunga påsar och lycklig känsla i magen klev jag ut från mässan.

Nu har jag fått två tillsägningar av Peter att inte leka när middagen är serverad, så nu bör jag med andra ord avsluta mitt hysteriskt lyckliga blogginlägg och sätta mig till bords med underbara människor och kräftor.

"Ica!! MAT!!" KOM NU!"

"Förlåt! Jag kommer!!"

3 Comments:

Blogger Mia said...

haha. berättade du för tina att du träffat henne innan när vi var på nyberg? coolt. du kan ju börja ta över lizas roll redan nu. skriv kvinna. jag vet att du har det i dig! pöss

6:46 PM  
Blogger Ica said...

visst fan!! Det hade jag glömt!

9:54 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Själv klantade jag mig å det grövsta: jag GLÖMDE att handla!Glömde att handla böcker! Jag kom hem med tomma påsar och lätta väskor ... men full av upplevelser. Nu måste du och jag boka datum för

1) öl
2) husmålning
3) barnvaktning.

10:20 PM  

Post a Comment

<< Home