Sunday, September 17, 2006

Jag är ganska trött. Jag är rätt grinig. Jag är hyfsat öm. Men mest av allt är jag ledsen.

Hur kan jag egentligen? Gårdagen var så bra. Sex brudar i en liten bil som inte ens är gjorde för tre personer i baksätet inlädde kalaskvällen. Jag satt med mini-Meghan i knät hela vägen. Vi drack, hade väldigt trevligt, betedde oss allmänt snuskigt och gav oss ut. Vi skulle ju prompt in till stan innan kl elva. Det lyckades vi med. Men Sanna, Katta, Annii, Tanja, Sandra, Dana och Josse försvann och jag och Meg fastnade ute. Mycket samtal, och min engelska är ju så lysande när jag är en smula packad. Vilket jag var. Vi kom dock fram till att vi funnit varsin vän för livet, och det är alltid trevligt. Efter vad som blev ett par timmar ute begav vi oss till slut in, och dansade järnet. Dumbrudarna drog med oss till schlager-baren hela tiden, vilket inte är riktigt snällt mot tre amerikanskor och en Ica med schlagerkänsliga öron. Samtalade en stund med ett gäng muslimska killar från Kosovo, som hette roliga saker och jobbade i Tingsryd av alla ställen. Hittade Dana på en högtalare, flörtade med DJ:n på technogolvet och blev meddragen på någon underlig dans med Meghan på hiphopgolvet. Efter blev det besök på donkan såklart och Snus o Meg tävlade nog om hur många cheeseburgare man kan klämma. Annars kan man med nästan starta värsta slagsmålet mellan två killar genom att låtsas dra ett kreditkort genom den ena killens myntinkast och när han väder sig om peka försynt på en annan kille. Taxi tog oss slutligen hem vid väldigt tidig timme. Dana låg redan och sov på golvet. Sanna strippade, någon fes och jag fick inte en blund i ögonen eftersom Meg envisades med att slå mig i huvudet alternativt putta mig ur sängen hela natten.
Lika full bil på vägen hem med en smula bakfulla människor inpackade.

Vart och röstat efter det. Knallat en sväng med vovven och började grina då hon högg en mus som hon sen släppte ut när jag vrålade i högsna sky åt henne att släppa. Musstackaren var helt dreglig och jag kunde inte avgöra om den var skadad eller bara stel av chocken. Dumma dumma hund.

Jag ser nu inte fram mot att åka upp till stan igen. Jag vill inte vara här. Jag vill vara ifred och vara ledsen!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home