Sunday, August 20, 2006

Mammas dator är segast i Sverige. Det vräker ner regn ute. Brudarna förlorade med 3-0 idag. Jag är luspank och snart går bussen som tar mig tillbaka till Växjö och en inte alltför rolig kväll framför mig trots Beck. Jag är med andra ord en smula kinkig. Ica ska inte skriva när hon är kinkig. Hon ska enbart skriva småironiska inlägg med en bitter underton, som den realistiska pessimist hon är.

Nåväl. Sådant är livet och mycket av detta kommer ju av beslut som jag själv fattat. Men jag skulle inte tacka nej till att befinna mig uppe i tuna nu med å-fest, nollning och framför allt underbara vänner. Gruff på det är vad jag vill säga.

Varför uppdaterar jag nu egentligen? Jag har ju verkligen inget intressant alls att förtälja, men å andra sidan är nu blogguppdateringen ett nöje enbart avsett för helger, så då får man ju banne mig uppdatera under helgerna med. Wow, det var en lång mening!

Imorgon ska jag bli utsatt för obehagligheter och är en smula nervös och darrig.

Hur fungerar uttrycket "Låt ditt leende bli ditt paraply"? Det blir ju ett uppochnervänt paraply som med andra ord allt kommer bli tung att bära.
Det var dagens filosofiska tanke.
Det är svårare att vara här och nu än man tror. Försök själv gå ut och gå och fokusera på din omgivning. Ungefär: Titta, där är ett träd. Undra hur länge det har stått där.
Det är ju halvt omöjligt! Jag hinner se träduschlingen och sen är tankarna ute i rymden igen. Det finns nog en anledning till att jag är inspärrad ändå.

4 Comments:

Blogger Sadeyes said...

Nervös och darrig får man vara. MEn det kommer gå bra. Fråga dig själv vad som är det värsta som kan hända! Dessutom, allt är på dina villkår, du säger stopp och det är stopp!!

Förövrigt, jag har aldirg ngt intressant att skriva om men skrtiveer ändå, just däröfr att jag ska. Och man kan ju inte begära att du bara ska skriva när du inte är off lixom. Nej, skriv när helst du vill om vad du vill och låt ingen annan styra det. Erica är Erica, vare sig hon skriver ironi eller bitterheter.. Och Erica duger som hon är!

BIG HUG!

6:08 PM  
Blogger Mia said...

nu kanske fröken ica inte ska ta allt så bokstavligt:) meningen är väl att leendet dvs det glada humöret ska skydda mot regn dvs all skit? jag ska tänka på dig imorgon. jag blev taffsad på låret av sjukgymnasten och det räckte för mig så jag lider med dig!

puss

9:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

hur filosofisk och modig man än vill vara kanske man inte tycker att det räcker till. Sanningen att säga är att det gör det. Du vågar Ica, alltså är du redan på god väg till det bättre. Vid närmare eftertanke är du nog en av de personer jag ser upp till. Just för att du vågar och inte backar ur. Stolt över dig. Pusspuss /flåsgås

10:57 AM  
Blogger Pytti said...

kämpa på vännen, vi tänker på dig! stor kram

9:44 AM  

Post a Comment

<< Home