Sunday, June 11, 2006

Vilken trevlig hetta det är ute. Helt underbart. Har legat och stekt fläsket i princip hela dagen och ser nu ut som en nykokt kräfta, minus tentakler och många ben.
Dagens enda utflykt tyckte jag skulle gå till affären för att köpa cola light, medan mamma tyckte den skulle gå till kyrkogården för att plantera dessa otroligt tradiga blommor. Hon menade att de måste vara döda därborta, och jag sa att det är ett vanligt fenomen och ett av kraven för att få ligga på en kyrkogård. Mamma uppskattade i denna stund inte alls min slagfärdiga humor och vi röstade och mamma vann eftersom hon hade fler bonusår tillhanda i röstningen. Jag gjorde då något jag förr intalat mig att jag aldrig skulle göra. Jag körde till kyrkogården i blå träningsshorts, svart alldeles för kort linne och svarta flip flops. Så oanständigt klädd borde man inte ens få besöka en kyrkogård, men jag var mest bärhjälp till mamma och sen strosade jag mest runt och funderade på vilka livsöden som samlats där. Kyrkogårdar är ganska fridfulla och trevliga att bara strosa runt på och fundera. Dock tycker jag inte om anledningen till att jag är där oftare numera. Torsdag är en dag jag helst vill hoppa över. Även om det är fotboll då. Förra året var det sista gången jag dubbeltränade på Forever. Just den 15:e. Hualigen.

Trevliga mc-exet ringde innan och menade på att jag väl kunde ta ledigt på måndag och ut och åka med honom. Här tycks vi inte förstå att man inte kan ta ledigt hur som helst. Jag var snäll och erbjöd honom köra de sex milen extra för att komma och hälsa på mig så kunde vi åka runt där under kvällen. Av någon anledning fann han inte alls detta lika tilltalande. Där fanns inte samma mjukglass. Jaja, här är man bara mjukglassällskap. Jag som inte ens tycker om mjukglass.

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Dubbelträna? Huh?

*man kliar sig i huvudet och funderar*

När det är så överjävligt att ens pallara sig till Forever EN gång, gjorde du det alltså TVÅ gånger på en dag?

9:05 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Pallara, trallalala, palllerum pirum parum.

*preview, preview, preview!*

9:06 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Vad konstig tidsindikation du har här i kommentarerna, Ica. Är det Smålandstid? Jag siter här strax efter nio (framför fotbo.... OOOOJ! Mål för Portugal!!!) men i Småland är klockan alltså bara lunch? Vilket ju i Portugal innebär siesta. Konstigt.

9:08 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Siter?

*preview, preview, preview!*

9:08 PM  
Blogger Mia said...

jadu gums..den tiden man övertränade är väl över för länge sen. tänk vilket tråkigt liv egentligen! livet som slöfock är mycket roligare ;)

ica har en eegen tidszon

(jag ska vattna dina blommor i veckan är det tänkt om inte maja redan gjort det)

puss

11:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Måste hålla med om det där med tiden, har funderat på det ja oxå.. blir inte klok på det (ehm, blir jag nånsin det? kanske blir ja de nu när ja ska skrivas ut o allt, en vecka kvar.. spooooooky) Skit att jag missar vollybollen på onsdag...!!

Gah, tänk vilken liten underbar tjej jag har hittat i dig, när fan (oj, ursäkta språket) ska du själv hitta henne?

So long darling.

5:16 PM  
Blogger Ica said...

Lotten- jojo, dubbelträning var namnet, sa Bull. Jag gjorde det alltså två ggr per dag, eller kanske 12-13 ggr/vecka.

ja, vi har smålandstid här. lite opraktiskt, men fungerande. portugal verkade ju ändå ha lite siesta.

mariah- ja, vattna gärna, och kolla post.

ida- ja, jag vet inte vem du rotat fram på hemmet som du trott är jag. är du säker på att du har rätt hårfattiga albino i näven?

10:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är ÖVERTYGAD!

5:32 PM  

Post a Comment

<< Home