Sunday, June 25, 2006

Vilken mardröm!!
Det var det första jag tänkte när jag vaknade i morse. Då hade nattens drömmar inneburit en Ica som drömde om att fotbollslaget åkte ur VM. Jag kunde inte förstå hur det gick till eftersom Ballack, Beckham och Bartez stod och kastade bollar på Allbäck och Henke. Lucic låg och gjorde armhävningar på planen efter att han fått det som straff för att ha kapat en brasse. Under tiden då han gjorde armhävningarna sattes spelet igång och motståndarna (som var en salig blandning av de flesta lag) gjorde genast mål. Mellberg och Ljungberg lekte chickenrace och gick mot varandra med skallen först (vilket slöseri med dessa snygga skallar). Värst av allt var att Zlatan och Isaksson satt vid motståndarnas mål och byggde sandslott med hjälp av den grussamling som brukar befinna sig i ett straffområde då det nöts ordentligt. I drömmen vaknade jag upp kallsvettig och pustade sakta ut eftersom det inte gjorde nåt att Sverige förlorat precis eftersom det bara var gruppspel. Det är bara en dröm, intalade jag mig om och om igen, till Lagerbäck kom inklivande och försiktigt petade på mig och sa åt mig att vakna eller lägga en straff. DÅ vaknar jag upp till den riktiga världen och ur sömnsömnen, och inser olyckligt att Sverige visst är utslagna ur VM och drömmen var en mardröm i stora mått. Detta fick inte hända. Nu går jag och Emily och badar våra sorger och hundar (även om jag kan slå vad om att hon inte ens märkt att Sverige åkt ut).

2 Comments:

Blogger Sadeyes said...

De e fasen va man kan drömma märkligheter ibland. men har du drömt så har du ju iaf sovit, och det är bra :)

Hoppas ni hade trevligt du o Emily :)

Take care. KRAMAR

6:57 PM  
Blogger Johanna said...

hej! fan vilken fel helg du kommer!! alla är ju i strömstad:(
tusan!!!! saknar dig med!! din humor behövs! är förresten inte tanig utan sträcker bara abnormt mycke tpå halsen:) men det hinns inte så mycket mat på posten tyvärr.

12:05 AM  

Post a Comment

<< Home