Monday, June 05, 2006

Det är minsann tur att man alltid ser så hemskt representabel ut när man lämnar huset. Eller inte. (Ni som inte vet hur jag går på systemet i regnställ som luktar blöt hund, hur jag nu i Växjö går som den naturliga albino jag är iförd mysbrallor och tröja, hur jag tränar i t-shirts som kunde knäcka extra som fyrmannatält och har gått på fest i orangea strumpbyxor och godishalsband får nu då veta att jag var en smula ironisk. (Sådant når inte alltid fram har jag börjat erfara))
Nåväl. Jag stod inne i byns gamla kiosk som nu blivit byns enda thai-restaurang och väntade på att min och mamsens mat skulle bli klar. Vädret var väldigt varierande och jag hade kört förbi två väldigt lokala regnskurar, en hos grannen och en vid fotbollsplanen. Nu när maten väl var klar och jag skulle ge mig ut började det vräka ner hagel från himlen. Den lilla thaifamiljen som i stilla ro satt och åt for upp och såg ut som de sett Jesus eller nån annan oidentifierbar person. Fram med kameran och sedan vände de sig till mig.
- Solly solly, ale you going outside?
- eh, yes
- Can I take a picture of you in this weather?
Snäll som man är ställer man sig fint i haglet och blir pissblöt och fotograferad.

Nu dök ex och Mc upp. Nice. Eller nåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home