Monday, May 08, 2006

Sol sol och mer sol. Underbart och lyckligt!

Jag har på två dagar sett två matcher. Det är bra odds och bådar gott. Den första i Etuna på tunavallen som mitt lilla lag var väldigt imponerade av. Själv gottade jag mig åt berömmet som om jag själv byggt anläggningen och inte bara flyttat in i en lägenhet 1 km därifrån.

Fotbollsbrudarna gick väl ungefär upp när en annan gick och la sig i lördagsmorse. De lämnade hultet vid halv fem. Underbart. Vi var hemma strax efter 23.00 på kvällen. Många timmar, på en svinkalls buss där man fick sitta och hacka tänderna. Brudarna var iaf väldigt duktiga i tuna och lyckades ta ledningen till och med. Vår sammanlagda poäng dubblades då matchen slutade 1-1 och vi nu har två poäng. Igår tog jag och vovven och åkte ner till hemmaplanen för att se b-damlaget lira mot Lörby. Det var med roande att åter höra alla skånska och smålänska svordomar blandas med publikskrik.

Idag har vovven och jag tränat agillity och vart ute och gått en långpromenad i skogen. Kanelbullen fick springa lös hela vägen. Nu sitter jag mer en ganska stor nypa nervositet i magen och tankar som jag inte riktigt kan samla ihop, men det är ju som vanligt. Rastlösheten har redan gripit tag i mig så jag har redan gett mig in i krakuro, eller vad i fasen det heter. HJÄLP!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

telefonjour i natt som sagt!

7:23 PM  
Blogger aequinoxia said...

Hördu Ica - du vet väl att det är koppeltvång nu! ;-)

6:40 AM  

Post a Comment

<< Home