Friday, May 05, 2006


Mycket Förvirrande Dag

Hund säljes uppenbarligen till REA-pris. Se vad olycklig hon ser ut att hon nu tvingats prutas ner till 70%. Hon befinner sig fortfarande i samma hushåll, trots att det är över ett år sedan kortet togs. Svårsåld rackare, och tur är väl det.

Hemtentan är färdigskriven och inlämnad. Nu har jag med andra ord sommarlov. Dock är det nog lite av fel ordval. Jag tror inte det är mycket lov-feeling inom det jag står inför. Kändes ändå skumt att släppa ner tentan i postfacket och vandra ut från skolan. Så skumt att jag drabbades av akut senilitet på Netto och knallade nöjt ut med maränger och godis som var det sista festen behövde. Jo, sen kanske mina gäster vill ha något att äta min gudomliga swiss från. Jag hade från början två saker att komma ihåg att handla. Jag glömde med andra ord 50%. Det är inga bra odds.

Idag är det som sagt avskeds/födelsedagsfest hemma hos mig. Det ska bli riktigt trevligt, och jag har bestämt att köra på IKEA-koncept, så folk inte glömmer mig under denna perioden. Jag ska med andra ord inte servera marängswiss som normala människor. Jag ska utrusta alla med sked och tallrik och sedan får man givetvis montera sin egen swiss, precis som en Billy. Jag har aldrig förr hört att man ska ha grädde till detta spektakel. Grädde och glass? Kaka på kaka? Nåväl, jag böjer mig för de bättre vetande och har inhandlat grädde. Dock är det starkaste jag har att vispa med en stavmixer.

Under min korta och extremt senila avstickare till stan lyckades jag med få ett väldigt ärofullt erbjudande. Att stå i mål i studentiaden(http://www.studentiaden.se) i Uppsala. Jag blev nästan rörd när Klas frågade mig. Hade tidigare under dagen fått ett mail från Carro med samma tema. Jag överväger allvarligt att göra en avstickare den helgen och faktiskt bege mig norrut över Kristi flygare.

Saker och ting har inte sjunkit in i mig ännu, och jag lallar på som jag har allt tid i världen och allt är som vanligt. Det är en mycket osmart taktik när jag borde vara färdigpackad om cirkus en timme för att sedan bege mig till det sista träningspasset på länge.

När solen väl hittat hem, träden har slagit ut, fåglarna kvittrar och alla roliga studentaktiviteter drar igång inser jag nu att jag kommer sakna Eskilstuna något förbenat.

Tur att jag inte ska dricka vin ikväll. Jag är reden senil, förvirrad, rörd och långsam. Ska jag dessutom skaffa mig en andra personlighet och börja hallucinera kan det lätt bli jobbigt.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vi ska nog se till att få i dig lite vin ändå, det blir ju fler folk på festen då höhö!

2:38 PM  

Post a Comment

<< Home