Thursday, May 04, 2006

Jag sitter inne med tre blogginlägg som måste skrivas, men som har prioriterats bort för tillfället med tanke på allt som ska hinnas med. Städas, handlas, skrivas hemtenta, demonstrera, apoteka, promenera med Micaela och Chivas, fika med Johanna, hejdåa Maja osv osv. Men allting blev helt plötsligt utkonkurrerat av en tadaaaam.. LISTA. Snodd av Nellan.

Idag:Skriva hemtenta, demonstrera, handla, städa, promenera, säga hej då.
Igår:Jobb, möte, hemtenta, aerobic dans
I förrgår: Seminarie, muskel step, middag hos Maja och Benn
Imorgon: Lämna in tentan, packa, aerobic kondition, ha fest!
I övermorgon:Städa efter festen, packa en hel massa, äntligen se blue girls spela boll igen, åka buss länge

Humör just nu:Förvirrad och en smula stressad
Stjärntecken: Tvilling, och en typisk sådan.
Väder:Sol, strålande och härlig!
Bästa egenskap:Vad skulle det vara? Jag är bra på att lyssna.
Sämsta egenskap: Förbannat envis och irriterande realistisk
Favoritmånad: Juni, även om vädret ofta suger.

Tv eller film: Film tror jag, på tv kollar jag typ bara på Simpsons och läskiga dokumentärer.
Bok eller tidning:Bok helt klart. Jag är en boknörd av stora mått.
Bar eller nattklubb:Nattklubb. Dansa och inte bara hänga.
Arbete eller skola:Båda har sina fördelar, men arbete så får man mer pengar och slipper tentor.

Morgon eller kväll:Kväll.
Klädsel just nu:Jeans, svart dragkedjetröja, blå luvtröja
Sällskapspel eller tvspel:Sällskapsspel, fast jag är en hejare på Super Mario
Kramas eller pussas:Helst båda samtidigt.
Promenad eller bio: Båda. De är väl inte jämförbara?

Öl eller vin:Öl! Mums!
Godis eller snacks: Godis, i huvudsak choklad *dregel*
Byxor eller kjol: Byxor! Det är få människor som sett mig i kjol.
Senast sedda film:Hm, kollade på Brokeback mountain hos Annapanna.
Komiker: Bästa svenska är ju död.
Skådespelare: Oj. Den var lurig
Artist: Nu? Eller vad?

Barn:Är underbara och söta och enormt roliga att jobba med, men egna? Stackars barn.
Djur: Måste jag ha omkring mig för att må bra- Helst hund och häst.
Utbildning: Ska enligt papperet vara språkexpert, men jag tvivlar. Dessutom halvfärdig textdesigner.
Stamgäster på din blogg: Några klassisar, Åsa och Annapanna.
Förhållande eller singel:Så singel jag bara kan bli
Hetro, bi eller homo: Ja, nåt av det är man väl. Än så länge har jag bara märkt av heterosidan hos mig, men det kanske kan ändras.

Fotboll eller hockey:Fotboll!! Jämt och alltid!
Kärlek eller vänskap: Båda. Lika dumt att välja mellan som bio och promenad
Glasögon eller linser: Inte då. Jag har Stålmannensyn
Storstad eller småstad:Finns fördelar/nackdelar med båda.
Stökigt eller städat:Lagom. Skönt med nystädat, men jobbigt med pedanteri.
Restaurang eller hemlagat:Om jag har nån händig kompis i närheten säger jag hemlagat, men inte om jag själv ska stå för det.
Tävling eller lek:Tävling. Finns det nåt man kan tävla i gör jag det.

Jacka eller kappa:Jacka.
Stark eller svag:Muskler? eh, få.
Hus eller lägenhet:Lägenhet, men när jag blir stor och rik ska jag ha hus.
Brun eller blek:Albino
Favoritbutik:Hm, nej, inte affären utan som i ett hummande. vet inte.
Favoritnöje:Skriva, umgås med kompisar, äta choklad och träna.
Favoritmat: Kärftor!
Fjantig eller tuff: Jag är en förbannat tuff fjant..
Händer eller fötter:Händer. Fötter är läskiga och farliga.
Sparare eller slösare:Sparare. Nu är jag nästan snål smålänning, dock när jag var liten brände pengar hål i mina fickor sa mamma.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hallå!!! jag är faktiskt också stammis på din blogg jue! du ska få en liten tändsticksask idag med 50 st ***** :) Inte glömma!

1:41 PM  

Post a Comment

<< Home