Monday, May 08, 2006

Jag har befunnit mig i Småland i ungefär en och en halv dag. Under denna period har jag fått två, ja, två och ett halvt kan man nästan säga, erbjudanden från klubbar som vill jag ska lira för dem. Den halva får min egen klubb stå för eftersom de ville jag skulle börja träna nu. Jag kanske kunde få en plats i c-laget. Tack för den liksom. De andra var iaf a-lagsplatser.

Det är inte annat än man sträcker lite på sig, även om man ju kan se verkligheten i vitögat och tänka på att det finns få kvinnliga målvakter, och de kanske inte frågar mig för de tycker jag är så enormt bra, utan för det inte finns några andra att tillgå. Jag tar på skygglappar och tänker att jag är förbannat bra. Men bra eller icke, jag fick stammande stå och titta i taket och leta efter möjliga lögner till varför jag inte skriver på direkt. En anledning kan ju vara min rygg eftersom jag för snart två år sedan fick ett förbud mot att nånsin stå i mål igen, men det glömde jag egentligen i samma ögonblick då jag gick ut från denna dumma doktors rum.

Dock muttrade jag vid matchen i lördags att "Det märks ju att man är saknad. Jag är inte alls bitter." Det var nog lika bra för mitt självförtroende att jag tvingades sluta. Jag hade blivit knäckt av att bli helpetad. Nya målisen som nu står i a-laget var faktiskt ruskigt duktig. Jag har alltid fått beröm för jag kunde slå mina utsparkar över mittplan. Jodå, det kunde även denna målis. Under halvleken då vi dessutom hade medvind kunde hon fasen starta ett anfall med sina utsparkar. Gruff.

Nåväl. Jag måste väl inse att jag hr tappat lite inom fotbollandet. Igår kom en boll flygande och jag skulle limma för att akta vovven så inte hon fick en boll på trynet. Jodå, limma gick bra, men jag bröt en nagel och småstukade ett finger. På detta hade jag dessutom stora svårigheter att finta av hunden ute på gräsmattan igår. Har jag förvandlats till en heltidsaerobicfjolla?

Sista bloggen på ett par dar.
*här skulle jag kunna skriva att jag nervöst biter på naglarna, men det vore en lögn eftersom jag tycker det är skitäckligt att stoppa en nagel i munnen. Men mina ben har nervösa ryckningar.*

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det finns så mycket annat i livet än fotboll vet du ;) tränare i fotboll och triljoner andra sporter att pyssla med. dessutom är du en jäkligt bra aerobicsfjolla!
miss you!
pöss

3:51 PM  
Blogger Johanna said...

det kommer att gå hur bra som helst! Dessutom kan du sucka och skämmas över våra fotbollstrix om du har tråkigt:)

9:14 PM  
Blogger aequinoxia said...

Jag inser att jag idiotförklarar mig själv nu - men a-lag? c-lag? Jag förstår ju att a-lag är bättre, men..?

6:41 AM  
Blogger Lotten Bergman said...

Aequinoxia: Eftersom Ica inte kommer åt sin dator på ett tag, tar jag på mig uppgiften att svara.

A-lag har stora muskler, tränar varje dag, får gratisskor av klubben och har i stora klubbar chans att tas ut i landslaget. Man kan jämföra detta med dem som har MVG i skolan och inte nöjer sig med detta utan satsar på MVG+.

B-lag består ofta av sådana som inte ännu vuxit sig stora nog att ta en plats i A-laget och gamla rävar som jag, som med rutin och kärlek till sporten absolut inte kan lägga av och som ser på de unga och tänker tillbaka på gamla tider utan knäont, fotont, ryggont och ihoplappade ögonbryn.

C-lag har jag inte träffat på inom basketen, men i Stockholm fanns det under några år div 7-lag. De kunde jämföras med Korpen (inte alls föraktfullt menat), där sådana som förr var elitspelare blandades upp med sådana som aldrig hade spelat basket och inte kunde reglerna och ibland trodde att det var rugby med medicinboll som utövades.

9:52 AM  
Blogger aequinoxia said...

Tack, Lotten, för att du reder ut mysterierna!

Jag var på ett möte i helgen och helt plötsligt bryter det ut en vild diskussion om vad jag så småningom lyckades lista ut var två fotbollslag och huruvida de skulle ta sig till respektive hålla sig kvar i allsvenskan. Jag fattade typ ingenting...

1:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Saknar dig stumpan!

KRAM

2:01 PM  
Blogger Ica said...

hm, fast vårt c-lag ligger ju i femman, och b-laget i trean, så riktigt så fy skam är det inte ;)

7:44 PM  

Post a Comment

<< Home