Wednesday, May 03, 2006

Denna kursen har enligt mitt tycke varit väldigt lärorik. Under dess gång myntade jag ett mycket bra ord: Bakledning. Det är i en tenta en blandning mellan Bakgrund och Inledning. Ibland har jag visst svårt att hålla isår termerna. Varför inte kombinera? Under kursen har det dock varit svårt att få en syl i vädret och att ens ställa en fråga. Tillslut blev jag så frustrerad så jag ringde upp min mor, pedagogen, och frågade. Jag hade verkligen hängt upp mig på det där med SIA-skrivande. Barn skriver hst när de menar häst och ma när de menar Emma. Jag kommer ihåg det mesta sedan jag föddes, men detta har jag inget som helst minne av så jag var tvungen att ringa mor och fråga.
- Jadu. Bra fråga. Du var ju så snäll att du inte berättade att du börjat läsa och skriva. Helt plötsligt gav du din mor en halv hjärtattack när du satt i soffan och tog över kvällsläsningen. Jag har ingen aning om hur du lärde dig, men jag tror du knäckte koden direkt. Men jag kan berätta vad det första ordet du läste var. Vid fyra års ålder.

Här blir man ju givetvis nyfiken. Givetvis vill man veta. Nu ångrar jag nästan detta. Jag är en sann hultare. Mitt första ord jag läste var nämligen IKEA.

5 Comments:

Blogger SkäggMike said...

HAHHAHAHA!


HAhahah!




hahaha!!

Roligt. :)

4:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hihihi :) I-K-E-A! Konstigt ord ju.

Ey, vi ses på fredag! :D

7:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

din toker. jag rapade typ wok hela natten föressten. men det var treeevligt. (Inte att rapa wok alltså utan att ses.) Nej, dumma inlägg. Baaah!

9:19 PM  
Blogger Pytti said...

hihi! hi!

9:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mitt första ord, vid samma ålder, var "överskott". Jomen. Tillika skräckslagen mamma.

9:37 AM  

Post a Comment

<< Home