Friday, May 12, 2006

Då var första veckan överlevd. Saker jag kommit fram till:
- Det finns beklämmande och tragiska människoöden.
- Ibland kan man bara skratta åt skiten.
- Människor är bättre än piller i "vid behov".
- Det är jobbigt när åtta människor runt ett bord väntar på just dig.
- Man kan spendera hela dagar med att äta.
- Solen är väldigt stark i år.
- Man blir rätt lätt snurrig när man blir bestulen på sju rör blod.
- Det är en vanesak att inte vakna när man blir lyst i ansiktet av en ficklampa tre gånger per natt.
- Spela volleyboll med en plastboll är som att spela fotboll med en badboll. Värdelöst.
- Vissa saker man ser på film utspelar sig även i verkligheten. Girl interrupted är en sådan.
- Ironiska kommentarer kan lätt övertolkas och sätta en i knipa.
- Det känns en smula underligt att åka i en bil det står "Landstinget" på.
- Man kan aldrig spela för mycket plump eller skip bo.
- Det är jobbigt att föra lista på hur många gånger man springer uppför trappan varje dag.
- Folk kan uppmana en att attackera en macka.
- Nervösa ryckningar i benen ses som motion.
- Man kan få träningsvärk i hela kroppen av motionsförbud.
- Uppmaningen "Låtsas att du är på ett spa" sägs uppenbarligen av en person som aldrig vart i vår sits, eller på spa heller för den delen.

Med andra ord lever jag livets glada dagar och försöker intala mig att jag är på spa, fast jag fick tillåtelse att vara med och städa hela huset idag. Hm, jag trodde aldrig man kunde känna tacksamhet för att få städa. Det stället har underlig inverkan på skallen uppenbarligen.
Jag har skrivit på papper om att inte knysta något om någon, inte byta gardiner och inte komma dit packad. Svåra krav att hålla. Särskilt att inte byta gardiner.
En vecka avklarad. Bara elva kvar. Hur ska jag klara att inte få byta gardiner?

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heja Ica! Tur att Skip Bo är så roligt. Många kramar!

10:06 PM  
Blogger Mia said...

darling! jag är så stolt över att du håller ut och kämpar! jag beundrar dig för det! vi hörs i helgen hoppas jag!
puss

11:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

åhh girl interrupted är så bra! visst är det väl den med tjejen som är på behandlingshem och förmodligen har borderline, men inte får veta det själv. eller blandar jag ihop det nu??

ibland är jag hon i filmen tror jag. och ibland önskar jag nästan att jag fick komma dit du är, så att den här skiten kunde ta slut någon gång.

stay hard!
puss&kram

ps. du får byta mina gardiner hur många gånger du vill när du kommer hem :)

3:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

ring mig, ring mig!

3:55 PM  
Blogger Pytti said...

Hej Ica!

Det verkar vara konstigt där du är, men det finns säkert nån vits med alltihopa.

Kämpa på ican, jag hoppas det finns några snälla människor där som gör vistelsen lite lättare. Kram

1:39 PM  
Blogger Pytti said...

eh, vad är skip bo förresten?

1:39 PM  
Blogger Johanna said...

skip bo är ett spel som man spelar på ställen där det:

1. regnar mycket
2. Är mycket mygg utomhus ex funäsdalen.
3. Inte finns internet
4. där det finns andra människor som man tänka sig att fördriva sin tid med att spela skip bo.

Jag är nog mer en plump-människa.
Eller så har jag varit på en regnig och myggig semester för mycket.

Ican är den bästa. Kan du inte samla på lite roligt folk som du kan berätta om sen? under dolda identiteter förstås!

Vi kan byta en borderline mot en dement till exempel. eller mot en snuskgubbe. Jag har några dubletter i mitt samlaralbum.

Eller är jag ett okänsligt as nu? Jag vill att man ska kunna skämta om allt...

kramar från skåne som hälsar till ica-utanför-rutan.

9:45 PM  
Blogger Johanna said...

förresten så vill jag kommentera inlägget om filmen girl interupted: Jag uppfattar den filmen som att huvudpersonen är helt normal men att det trångsynta 60-talet inte förstår att en tjej inte ska vilja bli hemmafru utan kan ha drömmar och vara vilsen. Hon är alltså en tjej som alla vi andra och behöver ingen behandling. Eller har jag fattat konstigt?

*uppmanar till diskussion*

9:48 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Och här sitter jag och blir arg på träningsförbudet.

11:25 PM  
Blogger Pytti said...

Jag tror hon inte är frisk i filmen. Okej, hon kanske blev sjuk för att samhället var trångsynt, men jag tror nog hon var lite förvirrad och depressed innan. Hade hon inte en knasig brandom, och dumma föräldrar?

Fast oj, jag pratar om Angelina Jolie. ni kanske pratar om Winona?

Äh, vi får nog ta och se den där igen.

9:00 AM  
Blogger Johanna said...

jag menade nog winona..vem menade therese? fast winona försökte visst oxå ta livet av sig minns jag nu...

11:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tänker på dig vännen. På torsdag åker jag på semester, men så fort jag kommit hem lovar jag att komma och hälsa på dig. Jag har en konfliktanalys att skriva, så jag kommer att ha HUR mycket tid som helst, bara för DIG! :-)

Sköt om dig! Tusen kramar och en puss!

10:01 AM  

Post a Comment

<< Home