Saturday, April 01, 2006

Inte riktigt min dag idag kanske.
Inledningen av dagen var väl inte fy skam. Vaknade av mig själv så jag hann sitta och slösurfa lite och klä på mig i tid och cykla iväg i solsken till träningen. Där tog dagens positiva influenser raskt slut. Jag borde insett för länge sen att jag inte är byggd för step, men det kommer jag aldrig att acceptera. Vi började steppa lite lugnt och fint tills skiten utvecklades till VM i svår step. Fram och över lådan och ryggen mot spegeln och hoppa och chassé och pony och hoppa lite till och hoppa tillbaka med näsan mot spegeln. Inte nog med att det är förmiddag, det är lördag med och på tok för ledig dag för att klara sådana spektakel. Vilket jag väldigt snart blev varse. Jag hoppade över brädan med rygg mot instruktör och hela gänget, kom helt fel och skulle lite snabbt och opinsamt studsa tillbaka för att vara på g till blocket efter iaf. Nåväl, det hela gick väl lite för snabbt eftersom jag studsade, klev snett och landade med ett kras i min vänsterfot. Ilfart till akuten och två ben i foten av. Gips i åtta veckor och ingen träning på minst 12 veckor. Är detta min vanliga tur eller vad? Fått lite smärtstillande tabletter som verkar ganska roliga iaf.

Näe, det var inte ens ett roligt april-skämt. Jag har inte lurat nån idag. Säg att du gick på det! Det var inte så illa. Jag var iofs på VM i step kändes det som, och ja, jag gjorde denna ytterst pinsamma snubbling på tillbakavägen över lådan, men det orsakade enbart en lättare stukning, så jag bet ihop och tränade vidare. Kan ju inte sluta förrän jag sätter det rätt. Nu bultar det lite obehagligt i foten, men den överlever nog det med.

Mutter, första april borde inte få vara på lördagar.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

You got me! Meningen att jag ska känna mig lättlurad nu? hehe. För det gör jag. Pusspuss! /Åsa

3:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehe jag gick på det. i alla fall lite. okej, men är du emd på en make-over?? jag vet inte om jag vågar, men jag vill.. är less på att aldrig förändras. ser ju ut som i mellanstadiet typ... hehe

4:04 PM  
Blogger SkäggMike said...

Du är en elak, elak människa som luras sädår.

Me like. ;)

5:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gick på det litegrann, men jag täntke att du borde ha låtit lite argare om du fått träningsförbud i 12 veckor ;)

11:30 AM  

Post a Comment

<< Home