Tuesday, March 28, 2006

Underlig dag idag. Kalendern är inte tom, men jag har inget inplanerat mer än träning kl 19.30 ikväll. Bara för det är ensamt känns det nästan jobbigt. Utan den skulle jag haft en helt ledig dag liksom. Tänkte därför att jag skulle sova ut ordentligt. Jo, det var ju också ett önsketänkande när man är belönad med en rygg som jag, samt att man får nya grannar som beslutar sig att börja flytta in vid nio på morgonen. Dock var jag uppe och rumlade vid fyrasnåret igen eftersom det åter skedde en snabb flykt från lägenheten med underliga människor.
Nu är jag därför uppe och klädd och redo att ta tag i extremt roande saker som att sortera räkningar och sätta in i pärm, ringa samtal som måste göras kontorstider och försöka strukturera upp framtiden lite. Det är dock lättare sagt än gjort. Hittills har jag med andra ord sorterat min musik i datorn, kollat på alla kort, läst alla bloggar bland mina bekanta samt bäddat sängen. Jag är riktigt effektiv idag känner jag.

Jag har inte ens sökt sommarjobb.

På fredag är det kursslut och ännu en kurs klar. En alldeles lagom kurs det här. Gillat den skarpt. Nästa är läromedelstext som jag hoppas kommer fullföljas. Sedan bär det bara utför.
Tack Anna som önskade regn igår. Jag blev dyngsur när jag gick hem från jobbet. Dock säger jag bara: Hellre regn än snö! Bläsch.

Gud vad meningslöst att skriva idag. Jag har absoult inget kreativt att komma med. Kanske skulle lägga upp en bild eller nåt för att riktigt understryka tråkigheten med en tisdag. Tisdagar är som söndagar: mycket överflödiga.

2 Comments:

Blogger Johanna said...

har inte heller sökt mycket sommarjobb! sök kyrkogård me mig!

2:30 PM  
Blogger Lotten Bergman said...

Vad var det för kurs och varför var den bra?

8:45 PM  

Post a Comment

<< Home