Thursday, February 02, 2006

Okej, nu har jag blivit utmanad av både Mariah och Johanna så det är väl dags att sätta igång:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Jag måste hänga min tvätt i tyngd-, plagg-, par- och färgordning. Det vill säga tunga tjocktröjor längst bak. Därefter träningströjor, byxor. Sedan följs de av trosor och bh:ar. Näst främsta raden rymmer fyra sportbh:ar och raden längst fram blir bra för mina strumppar, från blått till rosa och mönstrat.

2. Jag är städhatare av stora mått och låter dammet växa decimeterhögt innan jag dammsuger. Däremot är jag ytterst noga med att mina böcker ska stå i förlags-, författare- och mösterordning och att mina cd-skivor står i bokstavsordning.

3. Jag bär min halsduk rånarlikt över näsan och munnen från oktober till april inte enbart av anledningen att slippa frysa utan för jag även kan gå och mima med till låtarna i min mini disc utan att någon kollar snett på mig.

4. Jag får personlighetsförändringar när jag intar vin. Antingen tror jag att jag är flera personer eller så tror jag att det befinner sig fler personer på festen än det egentligen gör.

5. Som målvakt måste jag via handskarna pussa höger stolpe, väster stolpe och ribban. Sen måste jag gå rakt fram från mitten och göra ett märke så stolparna och märket bildar en liksidig triangel innan matchstart annars blir det stört omöjligt att hålla nollan.

Jag utmanar Jonkan, Tess och Åsa.

4 Comments:

Blogger Unknown said...

Challange accepted!!! pusspuss

3:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha, "var är den femte personen?"
sötnos!

puss

3:37 PM  
Blogger Ica said...

femte??? Var det inte bara fyra jag trodde mig se? Det var väl bara du, jag och johanna där? Annars blir jag riktigt orolig.

3:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

heh, okidå, "fjärde personen"

puss

6:41 PM  

Post a Comment

<< Home