Sunday, February 05, 2006

En läkare jag pratade med i veckan tappade hakan när jag sa att jag numera bara är sjuk med feber och förkylning sisådär tre gånger per termin. Det var verkligen inte normalt menade hon på och berättade att "normala" människor bara blev sjuka en gång vart till vartannat år. Hm, är det sant? Jag känner mig ju jättefrisk när jag bara är sjuk sex gånger per år. Ja, om man tar bort loven då, för då är jag alltid sjuk i alla fall. Min moster myntade uttrycket att "Ica är allergisk mot lov". Det stämmer i och för sig. Men det var ju jobbigare när man gick i grundskola och hade höstlov, sportlov och påsklov, plus lite långhelger och sådant utöver det vanliga jul- och sommarlovet. Nu borde jag i stort sett bara räkna sommaren som lov, och eftersom man jobbar då så löser det sig med. Jag är faktiskt sjuk för första gången i år nu! Och det är februari, så jag hade en hel månad utan att ligga däck i årets början. Nu skyller jag dock på min Smålandsvistelse i början av veckan. Bror satt och hostade på mig en hel middag och hans flickvän mumlade skvaller i mitt öra. Dagen efter låg hon totaldäck och jag antog bara att möjligheten att räkna alla förkylningsbaciller som då flög in i mina öron var onödigt. Med andra ord har jag nu en hals med slemmiga äckliga klumpar i. Jag har även en snok som droppar och väger mycket och ett huvud där små arbetsnakomaner till kopparslagare flyttat in. Högst olämplig tidpunkt. Solen skiner ute och värmer mitt vänstra öra och jag vill inte vara sjuk när jag borde skolarbeta som en duktig student.

För övrigt måste veckans bästa musikvideopremiär nämnas: Pinks "Stupid Girls" fick mig att vika mig dubbel av skratt. För er som inte har koll på Pink säger jag bara en sak: Köp hennes skivor, kolla hennes videor. Det är en brud värd sitt namn. Hon regerar! Ska man snacka idoler kan jag villigt säga: She's my idol!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

*host host* dåligt immunförsvar av diverse orsaker har nog ett och annat med det hela att göra ;)

puss

9:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag satt kvar till klockan fem och skrev bakgrundsgrejen. Så nu är jag klar med min del :)

7:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hehe jag känner igen mig. Är chockad över att jag "bara" har varit sjuk en gång under det nya året...

4:06 PM  

Post a Comment

<< Home